اپراتورها

تلفن همراه

January 24, 2016
9:19 یکشنبه، 4ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75788

طرحی ابتکاری برای ارائه مکالمه رایگان

مکالمه رایگان از جمله طرح‌های محبوب مشترکان تلفن همراه است که به تازگی با محدودیت‌هایی همراه شده است.
پاییز امسال هر سه اپراتور تلفن همراه طرح‌های تشویقی خاصی را برای مکالمه نامحدود مشترکان در نظر گرفتند تا بدین ترتیب در رقابت با شبکه‌های اجتماعی موبایلی، سهمی از مکالمات را به خود اختصاص داده باشند.
 
این طرح پس از مدتی، با مخالف‌های رگولاتور مواجه شده و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به دلایلی از جمله افت کیفیت شبکه جلوی استمرار آن را گرفت. اما اپراتورهای مختلف، شیوه‌های متعددی برای ارائه‌ی مکالمات رایگان در نظر گرفته‌اند، البته تمام این شیوه‌ها یک میزان خاص و مشخص را شامل شده و دیگر حالت نامحدود ندارد.
 
در این میان یکی از طرح‌های جالب توجه، از مدتی پیش از سوی اپراتور اول اجرایی شده است. در قالب این طرح امکانی در نظر گرفته شده تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای مشترک بتواند در طول روز به مدت 10 دقیقه تماس رایگان درون شبکه‌ای داشته باشد.
 
براین اساس، کلیه مشترکان اپراتور اول می‌توانند با فعال‌سازی این سرویس به مدت 10 روز به جای بوق آزاد یا آوای انتظار برای افرادی که با آنها تماس می‌گیرند، آوای انتظار تبلیغاتی پخش کنند.
 
البته لازم است پیش از فعالسازی این سرویس، مشترکان توجه داشته باشند که پس از فعالسازی این طرح به مدت 10 روز امکان غیرفعالسازی سرویس آوای انتظار یا تغییر آن را نخواهند داشت.
 
نکته‌ی دیگر که چندان خوشایند نیست آنکه، در صورت عدم تمایل مشترک می‌تواند نسبت به غیرفعال سازی این سرویس اقدام کند، اما با توجه به این‌که بسته 10 دقیقه‌ای کماکان برای وی فعال می‌ماند، لازم است تا معادل 10 دقیقه (670 تومان برای سیم‌کارت‌های اعتباری و 570 تومان برای سیم‌کارت‌های دائمی) پرداخت کند که این رقم به قبض مشترکان دائمی اضافه شده و از شارژ مشترکان اعتباری کسر می‌شود.
 
به همین دلیل برای غیرفعال‌سازی این سرویس در خطوط اعتباری لازم است حتما حساب فرد بیش از 670 تومان موجودی داشته باشد، چرا که در غیر این صورت امکان غیرفعال‌سازی طرح مکالمه رایگان وجود نخواهد داشت.
 
همچنین تاکید شده است، تعداد مکالمات رایگان در هر روز محدود بوده و ممکن است در هنگام فعالسازی سرویس، مشترکان با پیغام «ظرفیت ارائه مکالمه رایگان امروز تکمیل شده است، لطفا فردا اقدام فرمایید» مواجه شوند.
 
برای فعال سازی این سرویس مشترکان اپراتور اول می‌توانند ابتدا # 1 *6970* را شماره‌گیری کنند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر هم افراد می‌توانند با شماره # 9 *6970* تماس بگیرند تا اطلاعات مربوطه را دریافت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.