تلفن همراه

گوشی

January 26, 2016
14:34 سه شنبه، 6ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75834

نسل بعدی آیفون‌ها مجهز به لای-‌فای است؟

لای-فای متعلق به آینده است و نسل بعدی آیفون‌ها ممکن است این فناوری را به همراه داشته باشد.
 
اخیرا برنامه‌ای در سیستم عامل iOS یافت شده که نشان می‌دهد که مدل‌های بعدی آیفون می‌توانند دارای فناوری لای-فای باشند که سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و 100 برابر سریع‌تر از ارتباط وای‌-فای استاندارد است. برای کسانی که با لای‌-فای آشنا نیستند، باید گفت که فناوری انتقال داده با استفاده از نور است.
 
شرکت اپل در سیستم عامل iOS سرنخ‌هایی را یافته است که نشان می‌دهد که مدل‌های بعدی آیفون می‌تواند در صدر حرکت از وای‌-فای به لای-فای باشد. از آنجایی که داده‌ها با استفاده از جریان‌ محرک نور با سرعت بسیار بالایی منتقل می‌شود، این فناوری‌ می‌تواند در آینده جایگزین وای-فای شود. اقدام اپل برای معرفی این فناوری بحث‌برانگیز است، زیرا جایگزینی لای-فای می‌تواند به عنوان مزیتی تکان‌دهنده سودمند واقع شود.
 
در شرایط آزمایشگاهی، محققان قادر بودند سرعت لای-فای را تا 224 گیگابایت در ثانیه برسانند که به قدری سریع است که می‌توان در مدت زمان کمتر از دو ثانیه یک فیلم اچ‌دی را با آن دانلود کرد. با لای‌-فای، همان لامپی که اتاق شما را روشن می‌کند می‌تواند برای انتقال داده به تلفن همراه شما مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا لای-فای از نور مرئی استفاده می‌کند. هرچند این نور مرئی می‌تواند به حدی کاهش یابد که ممکن است برای کاربران نامحسوس و همچنان مشغول حمل و انتقال اطلاعات باشد.
 
البته انتظار نداشته باشید که لای-فای برای آیفون 7 قابل استفاده باشد، زیرا این فناوری هنوز در حال آزمایش است؛ اما این برنامه می‌تواند برای سیستم عامل مدل iOS 9.1 مورد استفاده قرار بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.