سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 27, 2016
15:14 چهارشنبه، 7ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75844

مادربوردهای جدید سری workstation ایسوس با پشتیبانی از Intel Xeon E3-1200 V5

ایسوس به تازگی 3 مادربورد جدید از سری Workstation با نام های P10S WS، P10S-M WS وP10S-M WS/ IPMI-O عرضه نموده است. این مادربوردها به گونه ای طراحی شده اند که از آخرین نسل پردازنده های Intel Xeon E3-1200 V5 پشتیبانی کرده و عملکردی عالی را برای کارت های گرافیک به ارمغان می آورند.
 
1.jpg
 
مادربورد P10S WS بر پایه چیپست (Skylake PCH) Intel C236 طراحی شده و دارای سایز ATX می باشد. این مدل قابلیت پشتیبانی تا 3 نمایشگر را به صورت همزمان دارد، همچنین قابلیت های ارتباطی که برای این مادربورد در نظر گرفته شده، شامل USB 3.1 و M.2 دوگانه می باشد. مدل P10S-M WS با سایز micro-ATX (mATX) به صورتی طراحی شده که مخصوص سرور (Rack-Optimized) بوده و قابلیت کنترل دمای بهتری نسبت به مدل های مشابه دارد. همچنین مدل P10S-M WS/IPMI-O علاوه بر تمام ویژگی های P10S-M WS، قابلیت مدیریت از راه دور را با استفاده از ماژول ASMB8-iKVM و سازگار با IPMI 2.0 امکان پذیر ساخته است.
 
این مادربوردهای جدید از هر دو سری کارت های گرافیک حرفه ای AMD FirePro و Nvidia Quadro پشتیبانی می کنند. با داشتن چهار PCI Slot 3.0 که تا پهنای باند 16X را مقدور می سازند، این مادربوردها کارت های توسعه RAID و کارت های LAN مخصوص Enterprise را پشتیبانی می نمایند.
 
هر سه مادربورد راندمان رده پلاتینیوم داشته و به همراه تکنولوژی Digi+VRM، نسل سوم چوک های گرمایی با بدنه طلا و خازن های 12K، راندمان بالای 94% را در رگولاسیون ولتاژ به ارمغان می آورند. مادربورد P10S-M WS پا را از این فراتر گذاشته و با استفاده از قابلیت Power Saving در کاربردهای Media-Server راندمان را بالاتر می برد.
 
P10S WS: یک مادربورد ATX به همراه خروجی های تصویر انعطاف پذیر و USB 3.1
P10S WS: یک مادربورد ATX است که چهار خروجی DVI-D، HDMI، Display Port و VGA را پشتیبانی کرده و به راحتی می توان به صورت همزمان از 3 خروجی آن استفاده نمود. این محصول جدید از آخرین تکنولوژی های ارتباطی پشتیبانی می کند؛ این تکنولوژی های ارتباطی شامل 8 درگاه 6Gbps SATA،USB 3.1 Type A و Type C برای ارتباط با سرعت حداکثر 10 Gbps (دو برابر سرعت USB 3.0) می شوند. لازم به ذکر است که این نوع USB با تمام نسخه های قبلی آن سازگار بوده، همچنین به منظور افزایش بازدهی و عملکرد USB 3.1، شرکت ایسوس از تکنولوژی انحصاری خود با نام USB 3.1 Boost Technology استفاده نموده است. سوکت های دوگانه M.2 در این مادربورد وجود دارند تا عملکرد آنها را افزایش دهند.
 
P10S-M WS و P10S-M WS/IPMI-O: مادربوردهای mATX و مخصوص (Rack Mountable)
این دو مادربورد برای کاربردهای مختلفی مانند Media Server، پخش ویدیو آنلاین و بازیهای ابری مناسب می باشند. طراحی این بوردها به گونه ای است که کنترل دمای آنها را آسان می نماید و این مادربوردها را به انتخابی مناسب برای رک مونت های سرور در محیط های دانشگاهی و شرکتی تبدیل نموده است. هر دوی این مادربوردها، استفاده همزمان 3 خروجی DVI-D، HDMI و Display Port را امکان پذیر می سازند. تکنولوژی های ارتباطی به کار رفته در این مادربوردها شامل 8 درگاه 6Gbps SATA، 6 درگاه USB 3.0، یکPCI Express 3.0 و 4 کانکتور M.2 برای متصل نمودن SSD با پشتیبانی از دستگاههای تا 110mm (نوع 22110)، می باشد.
 
مدل P10S-M WS/IPMI-O علاوه بر تمام ویژگی های P10S-M WS قابلیت مدیریت از راه دور را با استفاده از ماژول ASMB8-iKVM سازگار با IPMI 2.0 امکان پذیر می سازد. ماژول ASMB8-iKVM، آپدیت از راه دور BIOS، پشتیبان گیری و بازگردانی تنظیمات، پشتیبانی از SNMP Agent (فایل های MIB) و کدهای پس از BIOS (BIOS POST Codes) را ممکن می سازد. همچنین این ماژول قابلیت کنترل و مدیریت تمام وقت سرور را (حتی زمانیکه سیستم عامل آن کار نمی کند و یا خاموش است) از طریق رابط کاربری گرافیکی تحت وب و سازگار با تمام مرورگرها را امکان پذیر می سازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.