تلفن همراه

گوشی

January 30, 2016
19:34 شنبه، 10ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75929

صدها نفر روی پروژه‌ مخفی VR اپل کار می‌کنند

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سایت Financial Times، شرکت اپل یک تیم مخفی که از صدها نفر تشکیل شده به وجود آورده تا در حوزه‌ی واقعیت مجازی کار کنند.
 
شرکت اپل افرادی از شرکت مایکروسافت را استخدام کرده که روی تکنولوژی‌های واقعیت مجازی کار می‌کردند.
مدیرعامل شرکت اپل مدتی پیش گفته بود که تکنولوژی‌های واقعیت مجازی بسیار هیجان‌انگیز هستند و به نظر می‌رسد که این شرکت واقعا به این حوزه علاقه دارد. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سایت Financial Times شرکت اپل در حال استخدام افراد فعال در حوزه‌ی تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. همچنین مشخص شده این شرکت افرادی که در مایکروسافت و شرکت دوربین‌سازی Lytro کار می‌کرده‌اند را به استخدام در آورده است.
 
اپل مدتی پیش شرکت Flyby Media که در زمینه‌ی تکنولوژی‌های واقعیت مجازی فعالیت می‌کرد را خریداری کرد و به نظر می‌رسد که قصد دارد قابلیت نقشه برداری سه‌بعدی را به تلفن‌های همراه هوشمند خودش اضافه کند. البته شرکت لنوو با همکاری گوگل روی گوشی جدیدی به نام پروژه‌ی تانگو کار می‌کنند که می‌تواند از هر محیطی نقشه‌های سه‌ بعدی تهیه کند. لازم به‌ذکر است که اپل قبلا هم شرکت‌های Metaio، Faceshift، PrimeSense را خریداری کرده بود تا بتواند از تجربه‌ی آن‌ها در دنیای واقعیت مجازی استفاده کند.
 
شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل در حال ساخت مدل آزمایشی از یک هدست واقعیت مجازی است. هنوز مشخص نیست که این هدست به چه شکل ساخته خواهد شد و آیا به هدست‌های Oculus Rift، Gear VR و HTC Vive شبیه است یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.