اپلیکیشن

تلفن همراه

لبه تکنولوژی

January 31, 2016
21:14 یکشنبه، 11ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75952

درمان زخم پای دیابتی به کمک گوشی هوشمند

نوروپاتی دیابتی نام نوعی بیماری عصبی است که با عمیق شدن زخم پای دیابتی در ارتباط است. تغییر شکل ظاهری، دردهای شدید و عدم خونرسانی مناسب از جمله عوارض این بیماری محسوب می‌شود که بیش از 130 میلیون نفر در سراسر جهان با آن درگیر هستند. این بیماری همچنین قطع عضو را هم باعث می‌شود و سالانه هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد دلار را به کشور آمریکا تحمیل می‌کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیماران مبتلا به دیابت می‌بایست به صورت مرتب مورد بررسی‌های پزشکی قرار بگیرند تا فشار خون و زخم‌های آنها بررسی شود و جلوی بروز قطع عضو گرفته شود. زخم بزرگترین خطری است که این افراد را تهدید می‌کند و به همین خاطر می‌بایست مراقب شرایط زندگی خود باشند.

با این وجود اعضای مرکز نوآوری‌های پزشکی BioDesign با روش جدید خود سعی دارند این مشکل را برطرف کنند. «دنی باولی» مدیر این گروه تحقیقاتی در این خصوص گفت: «این یک مشکل پزشکی بسیار جدی است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تهدید می‌کند. ما معتقدیم روش‌هایی وجود دارد که به کمک آنها می‌توان از بروز زخم در بدن افراد مبتلا به دیابت جلوگیری کرد».

این گروه تحقیقاتی جوراب‌های قابل شست‌وشویی را تولید کرده‌اند که شامل ده‌ها میکروحسگر تشخیص فشار می‌شود. این جوراب هوشمند SenseGO نام دارد سیگنال‌های آن از طریق یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند دریافت می‌شود و مورد تحلیل قرار می‌گیرد تا فرد بیمار به صورت دایم بتواند وضعیت سلامت خود را بررسی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.