تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

February 3, 2016
18:57 چهارشنبه، 14ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76020

1.4 میلیارد گوشی هوشمند در سال 2015 فروخته شد

تعطیلات پایان سال 2015 میلادی باعث شد فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی افزایش یابد و در این میان بازارهای اشباع شده و نوظهور از این اتفاق بهره ببرند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، در سه ماهه پایانی سال 2015 میلادی در مجموع 399.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شد که این رقم رشد 5.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نمایان کرد. در فصل پایانی سال 2014 میلادی 377.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته شده بود.

برای کل سال 2015 نیز گفته شد که 1432.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی به فروش رسید که این رقم رکورد تازه‌ای بود. در سال 2014 میلادی 1301.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته شد و بر این اساس سال 2015 با رشد 10.1 درصدی به پایان رسید.

نوسانات اقتصادی باعث شد طی یک سال گذشته از فروش گوشی‌های هوشمند در چین کاسته شود. ولی این کشور همچنان بزرگترین قطب موبایلی جهان محسوب می‌شود و پس از آن هم کشورهای هند و آمریکا قرار دارند.

شرکت اپل در سه ماهه پایانی 2015 در مجموع 74.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخت که این رقم نسبت به 74.5 میلیون دستگاه فروخته شده در مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی را نشان داد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.