February 6, 2016
12:23 شنبه، 17ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76052

سنگاپور سریعترین و ایران و عربستان کندترین اینترنت ۴ جی را دارند

در حالی که کمپانی‌های مشهور سودای راه‌اندازی شبکه ۵G را در سر می‌پرورانند، همچنان کاربران زیادی از اینترنت نسل سوم و چهارم (۳G, 4G) استفاده می‌کنند. OpenSignal گزارش جدیدی را از وضعیت شبکه‌ی LTE در کشورهای مختلف منتشر کرده است.
 
چند وقتی است استفاده از اینترنت ۴ جی در کشور ما نیز رواج پیدا کرده و اپراتورهای رایتل، همراه اول و ایرانسل، شبکه‌ی خود را به نسل سوم و چهارم ارتقاء داده‌اند. در همین راستا شاید اطلاع از میزان سرعت یا نحوه‌ی پوشش این شبکه در کشورهای مختلف برای شما جذاب باشد. موسسه OpenSignal در آخرین گزارش خود از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ وضعیت اینترنت ۴ جی آمریکا را از نظر پوشش و آنتن‌دهی در جایگاه هفتم و از نظر سرعت در رتبه‌ی ۵۵ دنیا اعلام می‌کند و آمریکا را جزو کشورهایی قرار می‌دهد که نیاز به بهبود وضعیت خود دارند. متوسط سرعت شبکه در بین ۵ اپرتور برتر آمریکا شامل AT&T، اسپرینت، تی‌موبایل، US Cellular و ورایزن به ۱۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد که ۸۱ درصد از این کشور را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.
 
از این نظر اپراتورهای آمریکایی در کنار اپراتورهای قطری و کویتی قرار می‌گیرند. اما نکته‌ی قابل توجه اینجاست که سنگاپور با ۳۷ مگابیت در ثانیه سریع‌ترین سرعت شبکه‌ی ۴ جی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد ولی از نظر میزان پوشش در جایگاه ششم قرار دارد. از طرف دیگر کره‌ی جنوبی ۹۷ درصد کشور خود را تحت پوشش شبکه‌ی ۴ جی قرار داده و از نظر میزان سرعت با ۲۷ مگابیت در ثانیه جایگاه پنجم جدول را از آن خود کرده است.
 
مطابق انتظار ایران، عربستان سعودی و کاستاریکا با متوسط سرعت ۳ مگابیت در ثانیه جزو بدترین کشورها از نظر سرعت اینترنت ۴ جی قرار گرفته‌اند و سریلانکا با پوشش ۳۹ درصدی کمترین میزان پوشش را در بین کشورهای دیگر دارد.
 
اُپِن‌سیگنالبرای ارائه گزارش خود از ۳۵۷ هزار و ۹۲۴ کاربر ثبت شده در اپلیکیشن OpenSignal به عنوان جامعه‌ی آماری استفاده کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.