اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 8, 2016
14:37 دوشنبه، 19ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76075

افتتاح اینترنت پر سرعت ۳۸۳ روستای استان اصفهان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

در ششمین روز از دهه مبارک فجر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور در روستای هفتشویه استان اصفهان پروژه اینترنت پرسرعت در ۳۸۳ روستای استان اصفهان را افتتاح کرد.
 
 
دکتر واعظی، صبح امروز، پس از ورود به اصفهان ، با حضور در روستای هفت شویه این استان، اینترنت پر سرعت ۳۸۳ روستای استان را افتتاح کرد.
دکتر واعظی در این مراسم با اشاره به دیدگاه مثبت، در فضای سیاسی جهانی نسبت به ایران گفت: انشاءالله دولت بتواند در زمینه رفع مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان در سال ۹۵ اقدام کند و شکوفایی اقتصادی رخ دهد.
 
واعظی با تاکید بر همدلی و همزبانی دولت و ملت افزود:‌ همانگونه که مسئله هسته ای را حل کردیم، با کمک هم، مسایل دیگر را نیز حل کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: به منظور محرومیت زدایی از روستاها، دولت عزم جدی خود را در توجه به روستاها معطوف کرده است و خوشحالم اعلام کنم با اتصال۶ روستای باقیمانده در این استان، تمام روستاهای استان دارای ارتباط تلفنی می شوند.
 
دکتر واعظی با بیان اهمیت ارایه اینترنت پرسرعت به روستاها ادامه داد: تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص دادیم که امروز ۳۸۳ روستا بهره برداری می شود و باقی ۸۷۹ روستاها در نیمه نخست ماه شعبان به اینترنت پرسرعت متصل می کنیم .
 
وزیر ارتباطات از ارایه خدمات با اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: در حال حاضر آموزش های مختلف به روستاییان عزیز ارایه می شود تا زمینه استفاده بهینه از این فضا فراهم و موجب رونق اقتصادی در روستاها شود.
 
وی تصریح کرد:‌ با ورود اینترنت پرسرعت به روستاها وزارت بهداشت هم با ارائه پرونده سلامت الکترونیک،‌ خدمات پزشکی از راه دور را ارائه می دهد و در نهایت به رفاه بیشتر روستاییان می انجامد.
 
دکتر واعظی با برشمردن دیگر مزایای اینترنت پرسرعت در روستاها اظهار داشت: به دنبال بهره برداری از اینترنت پرسرعت در ۳۸۳ روستای استان، خدمات هم ارایه خواهد شد که در این صورت ارزشمند تر خواهد بود.
 
وی در ادامه با ابراز خرسندی از اجرای پروژه ها در استان اصفهان افزود: امیدوارم استان اصفهان در این دولت با گشایشی که در عرصه بین الملل رخ داده و با نگاه جهانیان به این استان، روز به روز مسیر توسعه و ترقی را طی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.