اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 8, 2016
16:08 دوشنبه، 19ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76084

ضرب الاجل وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی سریعتر شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به معاون خود، بر راه‎اندازی هرچه سریعتر شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: باید تا هفته دولت سال آینده این پروژه به مردم تحویل داده شود.
 
محمود واعظی امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت ارتباطات زیرساخت، راه اندازی پروژه های شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک را از جمله برنامه های مدنظر دولت عنوان کرد و گفت: هم ما و هم مردم منتظر استفاده از این دو پروژه هستیم.
 
وی اظهار داشت: در مورد شبکه ملی اطلاعات می دانیم که آقای جهانگرد (معاون وزیر ارتباطات) فردی ایده آل گرا هستند و می خواهند این شبکه ۱۰۰ درصد انجام شود و سپس از آن رونمایی کنند اما من می گویم که این شبکه باید زودتر رونمایی شود و مشکلات آن را در پروسه زمانی برطرف کنیم. به نظر من زمانی که شبکه در معرض استفاده مردم قرار گیرد می توان مشکلات آن را شناسایی و حل کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه زمان اجرا و تحویل این پروژه ها به مردم را هفته دولت سال آینده گذاشته ایم، در مورد توسعه شبکه ارتباطات زیرساخت و تکلیف مدنظر برای این برنامه نیز گفت: امروز تلاش زیادی برای توسعه شبکه زیرساخت انجام شد اما من معتقدم که نباید این ارابه توسعه را متوقف کرد و از همین جا اعلام می کنم که سال آینده باید این ظرفیت به ۲ برابر فعلی افزایش یابد.
 
واعظی با اشاره به اقبال مردم در استفاده از اینترنت، دور از انتظار ما بود، ادامه داد: ۱.۵ سال پیش که می خواستیم پروانه نسل سوم و چهارم موبایل را به اپراتورها بدهیم به هیچ عنوان این میزان استفاده از سمت کاربران را پیش بینی نمی کردیم. اگر همین طور پیش برویم سال آینده هم با حجم تقاضا مواجه هستیم و باید برای این شرایط آماده باشیم.
 
وی با تاکید براینکه باید سال آینده در هفته دولت به مطالبات مردم پاسخ دهیم در مورد تنظیم مقررات ارتباطات نیز گفت: ریاست سازمان تنظیم مقررات نیز باید به دنبال ابتکار در راستای خدمات رسانی در این حوزه باشد و طرح های جدیدی را از جمله در حوزه تولید محتوا برای تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارائه کند.
 
وزیر ارتباطات، توسعه محتوا و اشتغالزایی را از دیگر برنامه های مدنظر این وزارتخانه عنوان کرد و با بیان اینکه ۲۰ درصد ۹۰۰ هزار فارغ التحصیل سالانه در دانشگاهها، در حوزه مخابرات و IT هستند گفت: نمی توان نسبت به این قشر بی تفاوت بود. براین اساس می توان با ایجاد فضای تولید محتوا، برای این فارغ التحصیلان شغل ایجاد کرد.
 
در این مراسم علاوه بر افتتاح پروژه «فجر» برای توسعه زیرساخت ارتباطی کشور، پروژه های زیرساختی در استانهای همدان و مازندران نیز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.