تلفن همراه

گوشی

February 9, 2016
12:21 سه شنبه، 20ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76114

احتمال شکایت عمومی کاربران از اپل جهت ایجاد «خطای ۵۳» آیفون

همین شنبه بود که ماجرای خطای ۵۳ آیفون ۶ را برایتان توضیح دادیم و گفتیم در صورتی که کلید فیزیکی هوم و سنسور Touch ID آیفون شما از سوی تعمیرکاران مجاز اپل تعمیر نشود، با آپدیت به iOS 9 باید قید استفاده از آن را بزنید چرا که با خطای ۵۳ رو به رو خواهید شد.
 
پس از رو به رو شدن با همین خطا، آیفون شما بی استفاده می شود و البته موبایل تان از گارانتی اپل نیز خارج شده و تصاویر یا داده های موجود در آن برای همیشه از دست خواهند رفت.
 
سخنگوی اپل در همین رابطه و در پاسخ به نشریه «گاردین» بیان کرده بود افرادی که با این مشکل مواجه شده اند باید با بخش پشتیبانی همین شرکت تماس برقرار کرده و مشکل خود را مطرح سازند.
 
حال یک موسسه حقوقی ساکن سیاتل به نام «PCVA» در وب سایت خود خبر داده که در حال بررسی شکایت کردن از اپل در همین رابطه است. این شکایت از سوی جمعی از کاربران و با نمایندگی این شرکت صورت خواهد گرفت. موسسه یاد شده باور دارد که اپل خطای ۵۳ را ایجاد کرده تا کاربران مجبور باشند برای انجام تعمیرات، مبالغ بالاتری را به خود این شرکت پرداخت کنند.
 
موسسه PCVA در وب سایت خود این یادداشت را منتشر کرده است:
 
ما باور داریم که اپل احتمالا به قصد کاربران را مجبور می کند تا از سوی منابع رسمی موبایل هایشان را تعمیر کنند و در این میان منابع رسمی نیز مبالغی بیشتر از فروشگاه های دیگر دریافت می کنند. در حالی که کاربران در فروشگاه و تعمیرگاه های مختلف قادر هستند نمایشگر شکسته دستگاه خود را با ۵۰ الی ۸۰ دلار تعویض کنند، اپل برای همین مورد ۱۲۹ دلار دریافت می کند. همین انگیزه از سوی اپل وجود دارد که به کاربران اجازه ندهد محصولات خود را از سوی تعمیرگاه های شخص ثالث تعمیر کنند.
 
البته باید اشاره داشت که موسسه PCVA در پی ایجاد یک شکایت عمومی از سوی خود کاربران است و در چنین صورتی، حتی اگر پرونده به پیروزی برسد باز هم به هر کاربر شرکت کننده در این شکایت مبلغ بسیار اندکی تعلق خواهد گرفت و این وکلا هستند که بیشتر جریمه پرداخت شده از سوی اپل را دریافت می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.