اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 12, 2016
16:35 جمعه، 23ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76154

رای‌گیری گوگل برای انتخاب برندگان 105 هزار دلار جایزه طراحی گوگل دودل

گوگل مسابقه طراحی گوگل دودل (Google Doodle) یا همان نوشته گوگل در صفحه جستجو که به مناسبت­های مختلف تغییر می‌­کند را راه انداخته است.
 
در این مسابقه طراحی­‌های دانش‌­آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از 53 ایالت و ناحیه آمریکا به رقابت با یکدیگر پرداختند که پس از مرحله نخست داوری توسط افراد منتخب گوگل، اکنون طرح­‌های نهایی برای گزینش و رای دادن از سوی کاربران در وب‌سایت اختصاصی آن آماده شده‌­اند تا 5 طرح نهایی انتخاب شوند.
 
 
در رقابت­‌های امسال، دانش­‌آموزان باید دودل­‌هایی را در ارتباط با موضوعی که بر شخصیت آنها تاثیرگذار بوده است طراحی می­‌کردند و در مورد آن توضیح می­‌دادند. در این راه هیچ محدودیت ابزاری وجود نداشته و از وسایل نقاشی معمول، مانند مداد گرفته تا غذاها و بازی­های ویدیویی می­‌توانستند استفاده کنند.
 
پس از دریافت تمامی طرح­‌ها در زمان مقرر، تیمی از طراحان گوگل دودل‌­های اصلی و داوران مهمان (شامل سه زن برنده جایزه امی، فضانورد، و فوتبالیست در کنار سه مرد بسکتبالیست، کارگردان و انیمیشن‌ساز، و نویسنده) بهترین طرح از هر ایالت و ناحیه را انتخاب کردند. پس از این مرحله، نوبت به کاربران گوگل رسیده است که طرح‌­های منتخب خود را تا 22 فوری (اول اسفند) از میان 5 مقطع تحصیلی مختلف انتخاب کنند. 5 انتخاب اول کاربران بار دیگر در پنلی از کارکنان گوگل به رای گذاشته می‌شود تا برنده نهایی مسابقات مشخص شود.
 
اما جایزه برندگان چیست؟
 
نفر نخست هر ایالت و ناحیه که طرحش برای رای‌گیری نهایی نیز موجود است یک تبلت اندرویدی و یک تی شرت منقش به دودل طراحی شده توسط خودش دریافت می‌کند.
 
5 نفر نهایی که با رای مردم انتخاب می‌شوند علاوه بر موارد فوق، 5 هزار دلار کمک هزینه تحصیلی دانشگاه، سفر به دفتر مرکزی گوگل در کالیفرنیا و دیدار با طراحان گوگل دودل را نیز خواهد داشت.
 
و اما نفر نخست! نمایش یک روزه طرح برنده بر روی صفحه اصلی گوگل در ایالات متحده، 30 هزار دلار کمک هزینه تحصیلی دانشگاه، 50 هزار دلار پژوهانه آموزشی برای مدرسه او، سفر به همراه یکی از معلمانش به دفتر مرکزی گوگل در کالیفرنیا و دیدار با طراحان گوگل دودل، یک کروم بوک، یک تبلت اندروید، و یک تی شرت منقش به طرحی که خودش کار کرده است.
 
خوب! بهترین جایزه‌ای که شما در دورن تحصیل می‌توانسید برنده شوید چه بود؟ یک جعبه مداد رنگی یا بلیت رایگان شهربازی؟ 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.