تلفن همراه

از اپلیکیشن‌های موبایلمان چه می خواهیم؟

منبع: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
برعکس تصور غالب که گمان می رود افراد دوست دارند حریم خصوصی‌شان حفظ شود، نتایج مطالعه Localytics نشان دهنده انتظار کاربران از ورود بیش از اندازه اپلیکیشن ها به زندگی شخصی‌شان است.
 
در مطالعه‌ای که توسط موسسه Localytics ، روی 1000 کاربر اپلیکیشن موبایل انجام شد، گزارش شده است که 63 % افراد، روزانه  بین 1 تا 5 اپلیکیشن مورد علاقه دارند که از آن استفاده می‌کنند، در حالیکه 49 % آنها گفته‌اند که به طور هفتگی از 6 تا 10 اپلیکیشن استفاده می‌کنند و 36 % افراد هم ماهیانه 11 تا 20 اپلیکیشن را مورد استفاده قرار می دهند، همچنین 57 % کاربران پیش بینی کردند که در آینده، بیشتر از اپلیکیشن استفاده خواهند کرد و تنها 8 % آنها گفته اند که استفاده شان از اپلیکیشن کاهش خواهد یافت.  
 
همه ما به استفاده از اپلیکیشن‌ها عادت داریم اما توقع ما از اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌مان متفاوت است، موارد زیر، انتظاراتی است که پاسخگویان این گزارش از اپلیکیشن‌های موبایلی خود دارند.
 
51 % از افراد نظر دادند که خود اپلیکیشن بداند آخرین کاری که با آن اپلیکیشن انجام داده اند، چه بوده است و این اطلاعات روی محتوا یا پیام های تبلیغاتی اپلیکیشن اثرگذار باشد. ( مثلا اگر اپیلیکیشن مارکت باشد ، اپیلیکیشن تشخیص دهد آخرین خرید ما چه بوده و با توجه به درخواست خرید ما ، انواع کالاهای مشابه را تبلیغ کرده و به ما پیشنهادهای متفاوتی ارائه نماید)
 
54 % انتظار دارند که اپلیکیشن ها به طور مداوم، سلایق بیان شده شان را حفظ کند.
 
36 % گفتند که  اپلیکیشن ها، مکان آنها را بداند و این امر روی محتوا و پیام های تبلیغاتی اثر بگذارد ( مثلا در اپلیکیشن های مسیریاب، ما را برای عبور از مکان های بهتر و با بار ترافیکی کمتر راهنمایی رساند.)
 
35 % نظر دادندکه اپلیکیشن ها بدانند آخرین کاری که در دنیای حقیقی انجام داده‌اند چه بوده و این اطلاعات روی محتوا و پیام‌های تبلیغاتیش موثر باشد.
 
برعکس تصور غالب که گمان می رود افراد دوست دارند حریم خصوصی آنها حفظ شود و اپیلیکیشن ها پا به حریم خصوصی آنها نگذارند، اما پاسخ های کاربران دربردارنده مفهومی دیگر بود. افراد از اپیلیکیشن ها انتظاراتی داشتند  که پاسخ به آنها مستلزم ورود بیش از اندازه به زندگی شخصی آنها بود.

​​