فناوری اطلاعات

February 20, 2016
20:10 شنبه، 1ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76258

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد: تدوین برنامه مشترک برای ورود شرکتهای بین المللی فناوری به ایران

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر لزوم تدوین برنامه مشترک برای ورود شرکتهای بین المللی به ایران در عرصه ICT تاکید کرد.
 
امیرحسین دوایی گفت: لازم است برای ورود شرکتهای بین المللی به ایران با نهادهای کارفرمایی حوزه ICT، چون شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورها و … برنامه ای مشترک تدوین کنیم تا علاوه بر بحث کیفیت و قیمت کالاها در این زمینه نقشی که این شرکتها در ایران برای توسعه فناوری بازی می کنند مشخص شود.
 
وی با بیان اینکه اولین قدم آن است که از شرکتهای بین المللی برنامه بخواهیم، افزود: با تلفیق برنامه این شرکتها با برنامه داخلی خودمان می توانیم برنامه ای منسجم تهیه کنیم.
 
دوایی با اشاره به اینکه همواره برنامه هایی که توسط دولت تهیه می شود به طور کامل توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی اجرایی نمی شود، افزود: این شرکتها برنامه ریزی را براساس کسب و کار خودشان انجام می دهند. کاری که وزارت ارتباطات باید انجام دهد آن است که با حمایت های لازم، این شرکتها در فضای رقابتی وارد بازار ایران شوند.
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تصریح کرد: لازم است از شرکتهای بین المللی بخواهیم برنامه های خود را برای توسعه همکاری با شرکتهای ایرانی و هم افزایی با دانشگاهها در پروپوزال فروش محصول به عنوان یک سرفصل ارائه دهند.
 
وی درخصوص افزایش واردات در حوزه ICT در شرایط جدید و برنامه وزارت ارتباطات در خصوص حمایت از کسب و کارهای نوپا گفت: این کسب و کارها به هر میزان که از جنبه نوآوری و تبحر علمی، قوی باشند تا زمانی که از طریق کسب و کارهای جا افتاده به بازار متصل نشوند؛ موفق نمی شوند.
 
معاون وزیر ارتباطات به کسب و کارهایی که بازارشان به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارد، اشاره کرد و گفت: امکان ورود شرکتهای نوپا به زنجیره تامین طرحهای بزرگ کشور به لحاظ عملی با چالش های زیادی مواجه است. مگر اینکه شبکه سازی با شرکتهای بین المللی و جا افتاده انجام شود و  این کار لازم است، در چارچوب شبکه دسترسی غیرمستقیم به بازار، چه بازار داخلی و چه بین المللی، صورت پذیرد.
 
دوایی در پاسخ به سوالی که آیا در جشنوار فاوا سال ۹۵ شرکتهای بین المللی نیز حضور می یابند، گفت: این جشنواره برای حمایت از شرکتهای داخلی و بازار ICT برگزار می شود و اگر قرار باشد شرکتهای بین المللی نیز حضور داشته باشند، شرکتهایی را شامل می شود که درتوسعه توان داخلی همت کرده باشند که مطمئنا به لحاظ محدودیت فرصت، به جشنواره سال ۹۵ نمی رسند.
 
لزوم تدوین برنامه مشترک برای ورود شرکتهای بین المللی به ایران درحالی از سوی معاون وزیر ارتباطات مطرح شده که در بهمن ماه جاری، تدوین شروط حضور شرکتهای خارجی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران با لغو تحریم ها، از سوی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات در دستور کار قرار گرفت تا شرکتهای خارجی نرم افزاری و سخت افزاری که تمایل به ورود به بازار ایران را دارند براساس ضوابط و قوانین مشخص در این بازار فعالیت کنند.
 
در این آیین نامه، شرکتهای خارجی که قرار است در داخل ایران نمایندگی داشته باشند باید ملاحظات و قوانین کشور را رعایت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.