تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

February 21, 2016
12:28 یکشنبه، 2ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76263

برای اولین بار فروش ساعت های هوشمند از ساعت های سوییسی پیشی گرفت

آخرین داده ها و گزارش از سوی موسسه Strategy Analysis حاکی از آن است که در فصل چهارم سال 2015 ساعت هوشمند اپل محبوب ترین نمونه در بین ساعت های هوشمند بوده است که طرف مدت زمان سه ماهه توانسته است فروشی برابر با 5/1 میلیون نسخه را تجربه کرده و 63 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار داشته باشد.
 
همچنین سامسونگ با فروش 1.3 میلیون نسخه و 16 درصد از سهم بازار جهانی ساعت های هوشمند در رده دوم و بعد از اپل قرار گرفته است و بر این اساس روی هم رفته از هر 10 ساعت هوشمند که در فصل چهارم 2015 فروش رفته است، 8 مورد تولید اپل و سامسونگ بوده است.
 
در همین حال فروش جهانی ساعت های هوشمند به حدود 8.1 میلیون نسخه افزایش یافته است که نسبت به رقم 1.9 میلیون سال گذشته حاکی از رشد 316 درصدی است. سهم آمریکای شمالی، اروپا و آسیا در این افزایش کاملا مشهود است.
 
رشد فزاینده فروش ساعت های هوشمند دقیقا در برابر سقوط فروش در ساعت های سوییسی قرار گرفته است که در فصل چهارم سال 2015 شاهد سقوط 4.8 درصدی بوده است. طی این مدت رقم فروش ساعت های سوییسی برابر با 7.9 میلیون واحد بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم در حدود 8.3 میلیون واحد بوده.
 
«نیل ماوستون» مدیر اجرایی در موسسه Strategy Analysis در این باره گفته است: صنعت ساعت های سوییس بسیار آهسته در برابر تحولات بازار ساعت های هوشمند واکنش نشان داده است. این صنعت سر خود را در شن فرو برده و امیدوار است که ساعت های هوشمند ناپدید شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.