February 21, 2016
22:14 یکشنبه، 2ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76272

با MWC2016: نگاهی به ابزارهای جانبی عرضه شده برای تلفن هوشمند HP Elite x3

همانطور که پیشتر هم گفتیم، HP دقایقی پیش از تازه ترین محصول خود با نام Elite x3 در نمایشگاه MWC 2016 رونمایی به عمل آورد که یک تلفن هوشمند قدرتمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل به حساب می آید. سازنده علاوه بر این، دو dock نیز برای محصول خود طراحی کرده، که استفاده از قابلیت Continuum سیستم عامل مایکروسافت را برای کاربران امکان پذیر می کنند، خصوصیتی که محصول HP را از دیگر رقبای موجود مجزا کرده و آن را در کنار پرچمداران مایکروسافت قرار می دهد.

در ادامه این مطلب، نگاهی خواهیم داشت به داک های در نظر گرفته شده برای تلفن هوشمند جدید HP.


HP Desk Dock


این داک همان ابزاری است که قابلیت Continuum را برای محصول تازه به ارمغان آورده و استفاده از Elite x3 به شکل کامپیوتر شخصی را برای کاربر امکان پذیر می کند. برای این منظور تنها کافی است این تلفن هوشمند را به Desk Dock متصل کرده و ویندوز ۱۰ موبایل را روی هر نمایشگر یا تلویزیون مجهز به درگاه HDMI در اختیار داشته باشید.

البته باید توجه داشته باشید که در نسخه موبایل از سیستم عامل ویندوز به اپلیکیشن های موبایل محدود هستید و امکان اجرای نرم افزار های دسکتاپ وجود ندارد، اما با این وجود، HP قابلیتی در رابط کاربری خود تدارک دیده، که با استفاده از آن می توانید نرم افزارهای مورد نظر خود را به شکل ابری روی شبیه ساز اجرا کرده و در Elite x3 به آن دسترسی داشته باشید.

در مجموع می توان گفت شباهت های زیادی بین Desk Dock اچ پی و Display Dock مایکروسافت وجود دارد و به همین دلیل است که Elite x3 از ابزار ساخته شده توسط شرکت ساکن ردموند نیز پشتیبانی می کند، اما محصول HP از مزیت هایی برخوردار است که کارایی آن را نسبت به رقیب افزایش خواهد داد، از جمله Kensington Security Slot (یا همان Kensington Lock) و درگاه Ethernet که در پشت دستگاه قابل مشاهده هستند.

البته با وجود این مزیت ها، دیسپلی داک مایکروسافت از نظر قابل حمل بودن در وضعیت مناسب تری قرار دارد، چرا که HP محصول حدوداً نیم کیلو گرمی خود را به شکل ابزاری طراحی کرده که بناست اکثر اوقات در جایگاه ثابتی روی میز قرار گرفته و به ماوس و کیبورد کاربر متصل باشد.

از سوی دیگر، لازم است بدانید به لطف پشتیبانی از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام، Elite x3 در هنگام اتصال به درگاه USB Type-C در Desk Dock، با سرعت زیادی به شکل همزمان در هنگام استفاده شارژ نیز خواهد شد.

در پایان گفتنی است که هرچند قیمت Desk Dock توسط سازنده اعلام نشده، اما بر اساس آنچه می دانیم، قرار است این محصول در کنار برخی نسخه های Elite x3، برای خرید در اختیار کاربران قرار گیرد.


HP Mobile Extender

اما از میان تمام تجهیزات جانبی Elite x3، جذاب ترین شان HP Mobile Extender است که لقب me dock را نیز یدک می کشد. عبارت Mobile Extender به خوبی نوع فعالیت دستگاه را توصیف می کند، البته شباهت آن به یک لپ تاپ هم می توانست ارجاع مناسبی باشد.

Mobile Extender یک نمایشگر 12.5 اینچی 1080p LED با یک کیبورد و باتری است که چند پورت و اسپیکر به آن متصل شده. هیچ پردازنده، رم و یا حافظه داخلی رو آن گنجانده نشده است.

کاربر با استفاده از Elite x3 و Continuum بی سیم به موبایل اکستندر متصل می شود. از آنجایی که ویندوز 10 موبایل می تواند تغییر مقیاس دهد و از حالت موبایل به حالت پی سی در آید، این دستگاه می تواند بسیار موثر باشد.

در مجموع، HP با Mobile Extender حرکت جالبی را آغاز نموده که می تواند برگ برنده ای برای دستگاه جدیدش باشد. اسنپدراگون 820، چهار گیگابایت رم و دسترسی به اپلیکیشن های فراگیر روی موبایل و موبایل اکستندر، می توان محیط کاری متفاوت را ایجاد کرد که پیش از این شرکتی به سراغ آن نرفته.


جمع بندی

آنچه که Elite x3 را به تلفن همراه شگفت انگیزی تبدیل کرده، صرفا سخت افزار قدرتمند آن نیست، بلکه مجموعه لوازم جانبی است که این محصول را نسبت به دیگران متمایز ساخته و قابلیت های بیشتری برای آن به ارمغان خواهد آورد. در نهایت لازم است اشاره کنیم کهDesk Dock و Mobile Extender، ابزارهایی کارآمد هستند که ورود HP به حوزه موبایل را مفید و نوآورانه جلوه می دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.