رگولاتوری

February 24, 2016
9:31 چهارشنبه، 5ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76337

معاون رگولاتوری اعلام کرد: شرکت‌های ارتباطات ثابت پنج‌میلیون شماره گرفتند/ آغاز رقابت FCPها با مخابرات

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از واگذاری پنج‌میلیون شماره به شرکت‌های دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) خبر داد.
 
صادق عباسی شاهکوه با اشاره به این موضوع گفت: از میان 10 شرکت دارای پروانه FCP، هفت شرکت درخواست تخصیص شماره داشتند که 4 میلیون و 931 هزار شماره به‌صورت تخصیص، واگذار شده است.
 
وی افزود: از این تعداد، سه میلیون و 100 هزار شماره دارای قابلیت ارائه خدمات در کل کشور و یک میلیون و 831 هزار شماره قابلیت ارائه خدمات به‌صورت استانی را دارا هستند.
 
معاون رگولاتوری با ابراز اینکه تخصیص شماره پیش‌زمینه ارائه خدمات تلفنی از سوی دارندگان پروانه FCP است، افزود: از چهار میلیون و 931 هزار شماره تخصیص داده شده، با توجه به پایان انجام مراحل مالی، دو میلیون و 730 هزار شماره در شبکه مخابراتی کشور تعریف شده است.
 
او تصریح کرد: سه میلیون و 210 هزار شماره نیز به‌صورت رزرو واگذار شده‌اند که در صورت تخصیص، قابلیت ارائه خدمات در سراسر کشور را دارا هستند.
 
عباسی شاهکوه تصریح کرد: با تخصیص کامل حدود پنج میلیون شماره به شرکت‌های دارنده پروانه FCP، گام اول برای تسریع در توسعه خدمات تلفن ثابت با هدف بروز شدن واگذاری تلفن ثابت در کشور برداشته شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.