تلفن همراه

گوشی

February 24, 2016
20:07 چهارشنبه، 5ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76356

پنج دلیل قانع کننده برای استفاده از آیفون در حالت Landscape!

زمانی که آیفون برای اولین بار معرفی شد استیو جابز و اپل ایده ای خارق العاده را برای اولین بار به نمایش گذاشتند: اینکه بتوانید از گوشی هوشمند خود در حالت Landscape (با چرخاندن گوشی در حالت 90 درجه) استفاده کنید و نمایی متفاوت از آن را ببینید. این روزها بسیاری از ما از قابلیت قفل کردن چرخش صفحه نمایش یا همان rotation lock استفاده میکنیم تا هیچ وقت گوشی خود را به حالت Landscape نبریم. اما در این جا 5 دلیل قانع کننده برای شما داریم که از فواید این حالت بهره ببرید.
 
زمانی که آیفون برای اولین بار معرفی شد استیو جابز و اپل ایده ای خارق العاده را برای اولین بار به نمایش گذاشتند: اینکه بتوانید از گوشی هوشمند خود در حالت Landscape (با چرخاندن گوشی در حالت 90 درجه) استفاده کنید و نمایی متفاوت از آن را ببینید. این روزها بسیاری از ما از قابلیت قفل کردن چرخش صفحه نمایش یا همان rotation lock استفاده میکنیم تا هیچ وقت گوشی خود را به حالت Landscape نبریم. اما در این جا 5 دلیل قانع کننده برای شما داریم که از فواید این حالت بهره ببرید.
 
در اغلب موارد وقتی آیفون خود را با چرخش 90 درجه به حالت landscape میبرید، اتفاق خاصی رخ نمیدهد جز آنکه حالت دید شما از محتویات گوشی تغییر میکند. اما در برخی موارد اتفاقات نادری رخ میدهد که از دانستن جزئیات آن بسیار خشنود خواهید بود. زیرا به کلی با یک واسط کاربری جدید مواجه میشوید که قابلیت های بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد.
 
ما در اینجا 5 مورد و شرایط متفاوت بر روی آیفون را به شما معرفی میکنیم که در حالت Landscape میتوانید قابلیت های اضافی را بر روی آنها داشته باشید. نکته آنکه ممکن است با توجه به مدل آیفون خود تجربیات متفاوتی از آنچه ما اینجا تشریح میکنیم را داشته باشید.
 
ماشین حساب: از استاندارد به علمی
ماشین حساب آیفون در حالت عادی کی ماشین حساب استاندارد است که مانند همه ماشین حساب های دیگر عملیات اصلی ریاضی و برخی امکانات استاندارد را به شما ارائه میکند. اما با چرخش 90 درجه گوشی و بردن آن به حالت landscape این ماشین حساب معمولی تبدیل به یک ماشین حساب علمی و قدرتمند میشود:
 
 
سافاری: نمای بهتر از تب ها و جستجو در تب ها
اگر در حالت landscape قرار داشته باشید و اقدام به باز کردن یک تب جدید در سافاری کنید، نه تنها یک نمای متفاوت از همه تب های باز خود خواهید دید بلکه یک جعبه متنی برای جستجو در تب ها را خواهید دید که میتوانید با استفاده از آن به سرعت تب مورد نظر خود و یا محتوای مورد نظر در سافاری را پیدا کنید:
 
 
صفحه کلید: چند کلید کاربردی و مفید
صفحه کلید آیفون شما در حالت landscape یک صفحه کلید متفاوت است. در واقع همان صفحه کلید است اما با چند کلید کاربردی اضافی که میتواند تایپ و ورود متن را بسیار ساده تر سازد. در سمت چپ یک کلید با یک فلش نیم دایره اضافه میشود که با استفاده از آن میتوانید همه آنچه در متن وجود دارد را پاک کنید. در سمت راست اما دو کلید جهت دار چپ و راست را خواهید دید که حرکت در بین کاراکتر ها را با سهولتی بی نظیر ممکن میکند:
 
 
قابلیت های ویژه بر روی آیفون 6 پلاس و iPad
 
اما برخی از این قابلیت های نمای landscape تنها بر روی دستگاه های بزرگ اندازه تر اپل نظیر آیفون 6 پلاس و آیپدها فعال و قابل استفاده است. از جمله آنها باید به موارد زیر اشاره کرد.
 
نمایی سکتاپی در iMessage و Email و سایر پیام رسان ها
اغلب این اپلیکیشن ها و نرم افزارها که از قابلیت landscape در آیپد و ایفون 6 پلاس بهره میبرند، در این حالت یک ستون اضافی به شما ارائه میکنند که میتواند کار با همه آنها را ساده تر سازد. در اغلب پیام رسان ها و نرم افزار Email این قابلیت فعال است و ستون مربوط به پیام ها یا مخاطبان در سمت چپ برای شما به نمایش در می آید تا فضای بهتری برای کار و خواندن پیام ها داشته باشید.
 
 
اطلاعات دقیقتر و جزئی تر در مورد آب و هوا
اگر شما هم جزو ان دسته از کاربران هشیاری هستید که دوست دارید در هنگام بارش باران چتر خود را به همراه داشته باشید، قطعا از نرم افزارهای پیش بینی آب و هوا استفاده میکنید. نرم افزار آب و هوای iOS در حالت landscape اطلاعات بسیار دقیق تر و جزئی تری را در نمایی بهتر از شرایط جوی در اختیار شما قرار خواهد داد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.