اپراتورها

تلفن همراه

February 28, 2016
14:40 یکشنبه، 9ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76417

وزیر ارتباطات: روزانه 200 میلیون پیامک در هفته آخر انتخابات ارسال شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارسال روزانه 200 میلیون پیامک در یک هفته منتهی به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری خبر داد و افزایش کیفیت فضای ارتباطی کشور را سبب بهبود اطلاع رسانی، درگیری لفظی کمتر و کاهش مصرف کاغذ دانست.
 
«محمود واعظی» یکشنبه در مراسم پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل این وزارتخانه، افزود: فضای مجازی در افزایش آگاهی های مردم بسیار اهمیت دارد و افزایش کیفیت این فضا، به رشد رضایت مردمی منجر می شود.
 
وی انتخابات اخیر کشور را عرصه ای برای نشان دادن اثر فضای مجازی در آگاهی مردم برشمرد و گفت: اثر فضای مجازی و وسایل ارتباطی در این انتخابات به گونه بود که بسیاری از مردم در روز رای گیری با مراجعه به تلفن همراه خود نام افراد واجد شرایط ذخیره شده را در برگه ها یادداشت می کردند.
واعظی افزود: کاهش مصرف کاغذ از دیگر اثرهای فضای مجازی بود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جدا از اینکه انتخابات چه نتیجه ای داشته باشد همبستگی و وحدت مردم در آن موضوع مهمی است که در روز رای گیری به رخ جهانیان کشیده شد. 
وی تاکید کرد کشور به شیوه مردم سالاری دینی اداره می شود و نماد آن هم انتخاباتی است که در دوره های مختلف برگزار می شود.
 
این مسئول افزود: خوشحالیم مردم نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نیستند و با شرکت در انتخابات هفتم اسفند حماسه ای دیگر آفریده اند. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره امنیت انتخابات گفت: اطلاع رسانی در فضای مجازی باعث شد نسبت به دوره های پیشین و انتخابات دیگر درگیری های لفظی کمتری در خیابان ها صورت گیرد و بحث و گفت وگوهای مردم به شبکه های اجتماعی منتقل شد. 
 
** لزوم ایجاد شفافیت درباره حق مشتریان و حق انتخاب از میان اپراتورهای مختلف
واعظی درباره اهمیت کیفیت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: اگرچه در بخش کیفیت سال به سال وضع بهتر می شود اما این نکته به معنای رضایت کامل ما از وضع کنونی نیست و باید تلاش شود کیفیت به طور دائم بهبود یابد. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: کشور به ارتقای کیفیت کالاها و خدمات نیازمند است و افزایش کیفیت مساوی با مشتری داری تلقی می شود. باید در همه کشور به دنبال آن باشیم که استاندارد های بین المللی رعایت و خدماتی با کیفیت مناسب عرضه شود. 
 
وی ادامه داد: ارائه خدمات باکیفیت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اهمیت بسیاری دارد، زیرا از یک سو فناوری با سرعت در حال تغییر است و از سوی دیگر مخاطبان ما از مردم عادی تا متصدیان کسب وکارهای مختلف در همه بخش های جامعه هستند. بنابراین اگر به مباحث کیفی توجه نکنیم مشکل هایی ایجاد می شود. 
 
وی گفت: قرار است تا پیش از سال 2020 میلادی اینترنت اشیا در دنیا و ایران عملیاتی و دست کم 50 میلیارد شیء، انسان و خدمات هوشمند به یکدیگر متصل شوند و اگر ما فاقد کیفیت لازم باشیم، به یقین مشکل های متعددی ایجاد می شود. 
 
واعظی درباره حق مشتریان گفت: باید در این بخش شفافیت لازم ایجاد شود و مردم حق انتخاب از میان اپراتورهای مختلف را داشته باشند. 
 
به گفته وی، تفکر دولتی و نگاه قیم مابانه برای ارائه خدمات باید به سوی رقابت تغییر کند تا کیفیت لازم به دست آید. 
 
مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (ICTINQA) امروز نهم اسفندماه در محل این وزارتخانه برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.