سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 28, 2016
14:47 یکشنبه، 9ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76418

3 راه برای افزایش سرعت ویندوز 10 بدون خرید سخت‌افزار جدید

هیچ‌کس دوست ندارد هنگام کلیک برروی یک لینک، باز‌کردن یک برنامه، تایپ یک کلمه و … صبر کند تا کامپیوترش زمان زیادی را صرف انجام این کارهای کوچک نماید. اگر ویندوز زمان زیادی را برای انجام وظیفه خود صرف می‌کند، چند تغییر ساده می‌تواند موجب افزایش سرعت ویندوز شود.
 
1- غیرفعال‌کردن برنامه‌های شروع خودکار غیرضروری
 
ممکن است شوکه شوید، وقتی بفهمید چند برنامه هنگام بوت ویندوز شما، لود می‌شوند. هر کدام مقدار کمی از سرعت فرآیند بوت می‌کاهند و همچنین ممکن است در ادامه سرعت ویندوز پس از بوت را نیز کاهش دهند.
 
برای اینکه متوجه بدبودن ماجرا شوید، در تسک‌بار، کلیک راست کرده و تسک منیجر را انتخاب کنید. برروی تب استارتاپ کلیک کنید (اگر چنین تبی را در پنجره تسک منیجر نمی‌بینید، بروی More Details در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید).
 
تب استارتاپ تمام برنامه‌هایی را که بطور خودکار اجرا می‌شوند، به شما نشان می‌دهند. همانطور که لیست را بررسی می‌کنید، فکر کنید واقعا کدام‌یک از برنامه‌ها باید همیشه در حال اجرا باشند. خب آنتی‌ویروس شما قطعا جزو این موارد است. اما بعضی برنامه‌ها، حتی خوب‌هاشون، نیاز نیست که همیشه در حال اجرا باشند. برای جلوگیری از اجرای خودکار یک برنامه، برروی ورودی آن برنامه در تب استارتاپ، کلیک راست کرده و Disable را انتخاب کنید.
 
 
اگر شما نمی‌دانید این برنامه چه نقشی در کامپیوتر شما دارد، برروی آن کلیک راست کرده و گزینه Search Online را انتخاب کنید.
 
2- تنظیمات پاور را تغییر دهید
 
ممکن است ویندوز فرض کند، شما یک کامپیوتر کارآمد و قدرتمند را به یک کامپیوتر سریع ترجیح می‌دهید، مخصوصا اگر لپتاپ داشته‌باشید. دلایل زیاد و قانع‌کننده‌ای برای استفاده حداکثری از قدرت و داشتن یک کامپیوتر قدرتمند و کارآمد وجود دارد، اما نه زمانی که از سرعت کم ویندوز عصبانی هستید.
 
برروی دکمه استارت، کلیک راست کرده و از منوی نه‌چندان زیبای آن، Power Option را انتخاب کنید.
 
در صفحه نتایج کنترل پنل، فلش کنار گزینه Show additional Plans را بزنید.
 
 
سپس، High Performance را انتخاب کنید.
 
 
3- خلاصی از دست انیمیشن‌های فانتزی
 
کدهای زیادی در ویندوز وجود دارد که چیزها را زیباتر می‌کنند. اگر قدرت کامپیوتر شما کم است، بهتر است کمی از زیباشناسی بکاهید و کمی سرعت دریافت کنید.
 
برروی استارت کلیک راست کرده و System را انتخاب کنید. در سمت چپ پنجره نتایج کنترل پنل، Advanced system settings را انتخاب کنید.
 
 
با این کار جعبه دیالوگ System Properties بالا می‌آید. برروی تب Advanced و بعد برروی دکمه تنظیمات در جعبه Performance کلیک کنید (سومین دکمه تنظیمات در این جعبه).
جعبه دیالوگ دیگری باز خواهد شد. گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید.
 
                             
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.