باندپهن

باندپهن ثابت

March 5, 2016
12:48 شنبه، 15ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76456

مدیرعامل مخابرات تهران خبر داد: صدور گواهی استاندارد برای سیم‌کشی داخل منازل/ حل مشکل خرابی تلفن در 3 ساعت

مشترکان تلفن ثابت گلایه‌های متعددی از روند رسیدگی به خرابی تلفن دارند مدیر عامل مخابرات استان تهران در پاسخ به این انتقادات تاکید دارد که از سوی اتحادیه جهانی مخابرات برای حل اکثر مشکلات 24 ساعت و برای موارد خاص 72 ساعت زمان مشخص شده است که 99 درصد مشکلات باید در این زمان رسیدگی شود.
 
علیرضا صیدی درباره وضعیت این عدد در کشور ما اظهار کرد: هم اکنون ما حداکثر ظرف مدت 3 ساعت از تماس مشترک مشکل را حل میکنیم و تلاش داریم این عدد را به یک ساعت برسانیم.
 
وی ادامه داد: البته رسیدگی به مشکلاتی که به دلیل آسیبهای عمده به شبکه باشد بیشتر طول زمان می‌برد که در زمان ترمیم شبکه با اطلاع قبلی نهایتا در مدت 72 ساعت شبکه مجددا برقرار میشود.
 
صیدی درباره عمده ترین دلایل خرابی تلفن هم توضیح داد: بیشترین مشکل مربوط به داخل منازل مشترکان است که قصد داریم برای این مشکل تغییراتی را در سیستم نظارتی ایجاد کنیم. همچنین تلاش داریم برای شبکه سیم کشی داخل منازل مشترکان گواهی استاندارد صادر کنیم تا در صورت استاندارد بودن به شبکه مخابرات متصل شود.
 
وی ادامه داد: با بالا رفتن حجم استفاده دیتا در منازل استاندارد کردن شبکه کابل کشی بسیار مهم است اما به دلیل اینکه تا کنون نظارتی بر این موضوع نبوده قطعا مشکلاتی را در راه خواهیم داشت.
 
مدیر عامل مخابرات استان تهران که در برنامه رادیکال هفت صحبت می‌کرد در خصوص الزامی بودن اخذ این گواهی استاندارد گفت: هرچند مانند شبکه گاز از ابتدا این موضوع در صدور پروانه پایانکار ساختمان موثر نبوده اما صحبتهایی شده است تا این کار انجام شود اما تا آن زمان با همکاری شهروندان تصمیم داریم این مسئله را پیگیری کرده و در مرحله اول اقدام به نصب باکسهایی در ورودی منازل داشته باشیم تا شهروندان به راحتی بتوانند خرابی را تشخیص دهند و بدانند مشکل از داخل منزل است یا خیر ، تا به این وسیله زمان رسیدگی به مشکلات تلفنی مردم به حداقل برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.