امینت

تلفن همراه

March 12, 2016
12:30 شنبه، 22ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76575

تلفن های 2 مقام کره جنوبی هک شد

نفوذگرهای اینترنتی (هکرها) کره شمالی در اقدامی بی سابقه و در واکنش به تحریم های یکجانبه کره جنوبی، تلفن های هوشمند تعدادی از مقامات این کشور از جمله وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی را هک کردند.
 
آژانس اطلاعات و امنیت کره جنوبی کمتر از یک هفته پیش اعلام کرده بود، به اطلاعاتی در خصوص حمله اینترنتی کره شمالی به تلفن های گروهی از مقام های این کشور دست یافته اما هنوز جزییات دقیق آن را نمی داند.
 
حال با گذشت این مدت، کره جنوبی اعتراف کرده است که هکرهای همسایه شمالی موفق شده اند تلفن های هوشمند برخی از مقام های سطوح مختلف این کشور از جمله وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی این کشور را هک کرده و اطلاعات آنها را سرقت کنند.
 
«لی چول وو» از مسوولان حزب حاکم «سائه نوری» کره در نشست حزبی این کشور گفته بود که تلفن های هوشمند دستکم 300 نفر از مسوولان وزارت وحدت، وزارت خارجه و نهاد ریاست جمهوری و همچنین برخی از نظامیان این کشور مورد حمله هکرهای (نفوذگرهای اینترنتی) کره شمالی قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه نمایندگان پارلمان، دولت، آژانس اطلاعات و امنیت این کشور نشستی در این باره برگزار کرده اند، یادآور شد: این اتفاق در دو مرحله در ماه گذشته میلادی و ماه جاری رخ داده است.
 
مقام حزبی کره ادامه داد: متاسفانه هکرهای کره شمالی توانسته اند به اطلاعات مختلف تلفن های هوشمند این مقام ها و مکالمات و پیام های آنها دسترسی پیدا کنند.
 
یکی از بدترین اخباری که او برای رسانه های کره ای فاش کرد این بود که تلفن های هوشمند «کیم کوان جین» مشاور امنیت ملی و «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی نیز جزو تلفن های هک شده بوده است.
 
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که هنوز در باره جزییات اطلاعات سرقت شده، موردی از سوی مسوولان اعلام نشده است.
 
این گزارش می افزاید که کره شمالی برای این منظور که بیشتر با اهداف جاسوسی صورت گرفته، صفحاتی را در فیس بوک باز کرده است تا مقام های سابق و فعلی کره ای را جذب کند.
 
آژانس اطلاعات کره جنوبی اعلام کرده که این صفحات بخش های جذابی داشته است که مقام های کره ای باید برای ورود به آن اطلاعاتی را درج می کرده اند و همین مساله باعث به دام افتادن آنها شده است.
 
این نهاد امنیتی کره اضافه کرد که کره شمالی سعی در حمله سایبری به برج کنترل سامانه ریلی، برخی از سامانه های اینترنتی و رایانه ای سازمان های مهم را هم داشت که این عملیات با شکست مواجه شد.
 
سئول می گوید که کره شمالی روزانه هزاران حمله سایبری علیه این کشور انجام می دهد و در سال های گذشته بارها دست به چنین اقداماتی زده است.
 
در پی تشدید تنش ها در منطقه شبه جزیره کره، پارلمان کره جنوبی لایحه ضد تروریستی با هدف مقابله با تلاش های مخرب کره شمالی و جلوگیری از ترور مقام های خود توسط آن کشور را تصویب کرده است.
 
مسوولان ارشد کره از جمله «پارک گئون هی» رئیس جمهور نیز از پارلمان خواسته است برای جلوگیری از حملات سایبری کره شمالی راهکارهایی اندیشیده و لوایح قوی تری تصویب کند.
 
پیونگ یانگ پیشتر به کره جنوبی اعلام کرد که به خاطر برگزاری رزمایش مشترک نظامی با آمریکا و اعمال تحریم های یکجانبه به خاطر انجام آزمایش هسته ای بر علیه خود، دست به اقدامات تلافی جویانه می زند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.