رگولاتوری

March 13, 2016
15:19 یکشنبه، 23ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76593

واعظی: تمام تلاشمان افزایش سرعت توسعه زیرساختهای ارتباطی است

همزمان با ۲۱ اسفند و صد و سی و نهمین سال تأسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر واعظی پیامی به این مناسبت صادر کرد.
واعظی در این پیام آورده است: 139سال پیش با تاسیس وزارت تلگراف در ایران، ارتباط بین مردم از طریق تلگراف بر قرار می شد،از ۱۳۹ سال پیش تاکنون تغییرات وسیعی در این فناوری ایجاد شده است به گونه ای که در این زمان از هر قوم و نژادی که باشید و در هر نقطه ای از جهان که زندگی می کنید به آسانی می توانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.
 
این همه تغییر در فناوری ارتباطات با تحول دیگری که در زمینه اینترنت و شبکه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی به وجود آمده موجب شده که مردم در هر لحظه و در هر مکان بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
 
تأثیرات این فناوری در تحولات جهان امروز آنقدر افزایش یافته است که برخی این دوره را عصر ارتباطات و انقلاب اطلاعات می نامند.
 
در سطح کلان تر تمامی ابعاد پیشرفت جوامع بشری به دنبال پیشرفت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر گشته است و این فناوری به پیشران توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است .
 
به همین جهت کوچکترین تعلل در توسعه این حوزه می تواند اثرات ناگواری بر سایر بخش های جامعه داشته باشد. لذا در دولت تدبیر و امید تمام تلاش همکاران این وزارت معطوف به افزایش سرعت توسعه زیرساختهای ارتباطی و توسعه چندین برابری آن شده است.
 
از طرف دیگر دسترسی سهل و آسان همه شهروندان، ایجاد عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، ما را بر آن داشت تا به توسعه اینترنت روستایی، اجرای نسل سوم و چهارم تلفن همراه و ایجاد تسهیلات و قوانین لازم بین در روابط بین اپراتورها بپردازیم تا شاید بخشی از وظیفه خود را به مردم فهیم و عزیز کشورمان ادا کرده باشیم.
 
دولت تدبیر و امید دسترسی آزاد به اطلاعات را حق همه شهروندان می داند چرا که این دسترسی منجر به ارتقاء سطح آگاهی و امنیت، ارتقاء سطح زندگی ، شفافیت و کاهش فساد و افزایش امید خواهد شد و یکی از مهمترین راههای آن رشد سریع فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور است لذا با تمام توان و با حمایت مردم عزیزمان به دنبال تحقق آن هستیم.
 
امیدواریم با عنایات خداوند متعال در سال ۹۵ بتوانیم بخش دیگری از مطالبات مردم را پاسخگو باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.