بازی

فناوری اطلاعات

March 14, 2016
16:27 دوشنبه، 24ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76602

فروش The Witcher 3 به حدود 10 میلیون نسخه رسید؛ منتظر نمایش Cyberpunk 2077 در E3 نباشید

باورش کمی سخت است استودیو جوان و مستقلی بدین سرعت پله های ترقی را طی کند. منظورمان CD Projekt RED هست؛ استودیویی لهستانی که ابتدا کار خود را با ترجمه بازی های غربی آغاز نمود و پس از مدتی تصمیم گرفت عنوانی بر اساس رمان لهستانی ویچر بسازد.
 
بدین ترتیب در سال 2007 اولین قسمت از سه گانه ویچر برای رایانه های شخصی منتشر شد. با وجود مشکلات گوناگون، بازی توانست در عین دریافت بازخوردهای مثبت از سوی بازیکنان، فروش خوبی را تجربه کند تا راه برای ساخت قسمت های بعدی هموار گردد.
 
حدود یک دهه از آن اتفاقات می گذرد و در سال گذشته سومین و آخرین قسمت از سه گانه داستانی گرالت، شخصیت اصلی ویچر، منتشر شد که موفقیت های بسیار زیادی به دست آورد. اکنون بر اساس گفته استودیو سازنده، فروش بازی به حدود 10 میلیون نسخه رسیده. Adam Kasinki، یکی از اعضای سی دی پروجکت رد، در این رابطه گفت:
 
از 20 میلیون نسخه فروخته شده سری ویچر [برگرفته از گزارش مالی این استودیو] حدود 10 میلیون آن سهم ویچر 3 است.
 
البته به نظر می رسد رقم 10 میلیونی ویچر 3 اشاره به تعداد نسخه های خریداری شده از سوی فروشگاه ها [به اصطلاح شیپ – Ship] داشته و هنوز جزییات دقیقی پیرامون استقبال مصرف کنندگان به دست نیامده. با این وجود همچنان رقم بالایی است. معمولا هم تعداد نسخه هایی که شیپ شده و بازیکن آنان را خریداری می کنند، تفاوت زیادی ندارند.
 
در مقام مقایسه، عنوان نقش آفرینی و موفق The Elder Scrolls V: Skyrim تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه فروخته. البته ذکر این نکته الزامی است که اسکایریم در سال 2011 منتشر شده و برای رسیدن به این عدد خیلی بیشتر از ویچر 3 فرصت داشت. از طرفی نیز، اسکایریم پنجمین نسخه اصلی از سری الدر اسکرول بوده و پیشینه طولانی تری نسبت به این سری دارد.
 
در هر صورت با گذشت زمان و انتشار آخرین بسته الحاقی [Expansion] ویچر 3 با نام Blood and Wine فروش بسیار بیشتری را برای خود رقم خواهد زد. برای اطلاعات بیشتر، عنوان مورد بحث تنها در 6 هفته ابتدایی عرضه، توانست تعداد نسخه های فروخته شده خود را به رقم 6 میلیون برساند. با وجود تمام این موفقیت ها، استودیو سازنده در گذشته اعلام کرده بود که به این زودی ها قصد ندارد نسخه دیگری از سری ویچر را بسازد.
 
تصویری هنری از عنوان Cyberpunk 2077؛ دیگر ساخته استودیو سی دی پراجکت رد.
 
صحبت از Blood and Wine شد. سی دی پروجکت پیرامون نمایشی از این اکسپنشن عظیم نیز جزییات جدیدی ارائه داد. بر اساس گفته استودیو سازنده، امکان حضور Blood and Wine در نمایشگاه E3 سال جاری وجود دارد. بنابراین می توان انتظار تریلری، شایدم اولین تریلر، از بازی را داشته باشیم.
 
البته در کنار این خبر خوشحال کننده برای طرفداران سری ویچر، سی دی پروجکت متاسفانه اعلام کرد بازی Cyberpunk 2077 در نمایشگاه یاد شده حضور نخواهد داشت. این عنوان جهانی ویران و فاسد در آینده ای را نشان می دهد که در آن تکنولوژی های فوق مدرن به همراه انسان هایی رو به انحطاط، جامعه ای را تشکیل داده اند.
 
شاید برایتان جالب باشد بدانید بازی، که همانند سری ویچر تمی بزرگسالانه دارد، برای اولین بار در سال 2012 معرفی شد. با این وجود تاکنون اطلاعات بسیار کمی از بازی به دست رسیده. سی دی پروجکت پیرامون عدم حضور بازی در E3 سال جاری توضیح داد:
 
ما ضمن امیدواری، بسیار مطمئن هستیم که Cyberpunk پتانسیل های بسیار بیشتری دارد. بنابراین هنوز زود هست پیرامون بازی صحبت کنیم، آن هم در زمانی که هنوز برای ویچر برنامه هایی داریم و توجهات نیز معطوف آن است.
 
بر اساس ادعای Adam Badowski، ریاست استودیو سازنده بازی، عنوان سایبر پانک 2077 بزرگتر از ویچر 3 خواهد بود. وی اذعان داشت که بازی اصلا شبیه به اثری که ابتدا تصور می کردند نبوده و بسیار بهتر، عظیم تر و انقلابی تر از آن است.
 
انتظار می رود عنوان مورد بحث در بازه زمانی 2017 تا 2021 عرضه شود. البته سی دی پروجکت علاوه بر این بازی، ساخت عنوانی نقش آفرینی و کلان بودجه را نیز شروع کرده که هنوز هیچ گونه اطلاعاتی از آن انتشار نیافته. این استودیو که هم اکنون حدود 400 عضو دارد، امیدوار است تا تعداد کارمندان خود را در آینده به رقم 800 برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.