اپراتورها

تلفن همراه

March 16, 2016
16:56 چهارشنبه، 26ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76633

تلاش رایتل برای برقراری رومینگ با آمریکا

واعظی گفت: تاکنون رومینگ تلفن همراه با آمریکا از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل صورت نگرفته اما رایتل به دنبال برقراری این ارتباط است.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایرانی ها و والدین ایرانی های مقیم آمریکا در جریان سفر به این کشور با تعویض فرودگاه با مشکلاتی در ارتباطات تلفنی روبرو می شدند و همواره از ما می خواستند که تلفن همراه ایرانی مانند سایر کشورها در آمریکا نیز رومینگ شود. 
 
وی گفت: این درخواست به اپراتورهای تلفن همراه منعکس شده و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره رومینگ شدن سیم کارت های آمریکایی در ایران در روزهای اخیر گفت: البته با این‌کار عملا چیزی بر ارتباطات ایران و آمریکا افزوده نمی شود و این ارتباطی است که از کانال‌های مختلف برقرار بوده است ، اما این امکان برای کسانی که تازه وارد کشور می شوند و می خواهند تماس برقرار کنند، امکانی هست که اپراتورها تلاش می کنند برای مشترکان فراهم آورند . 
 
وی در پاسخ به این سئوال که تاثیر اجرای برجام بر شکل گیری این اتفاق نیز گفت: در دنیای امروز همه اپراتورها و همه کشورها برای آسایش و دادن خدمات به مشترکان خود و بالا بردن میزان مشتریان، اینگونه اقدامات را ساماندهی می کنند .
 
واعظی افزود: در گذشته یک مقدار انجام این اقدامات مشکل تر بود یعنی پیش از برجام یکسری مشکلاتی وجود داشت ، البته اپراتورها به صورت مستقیم منع نشده بودند اما برای برقراری ارتباط احتیاط می کردند و این نوع کارها کمتر صورت می‌گرفت یا با مشکل انجام می شد. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : اکنون طبیعی است که نه فقط با آمریکا ، بلکه با کشورهای اروپایی نیز تعامل خیلی بهتر و راحت تر شده و در حال حاضر هم شرکت‌های خصوصی از جمله اپراتورها در زمینه های مختلف درحال فعالیت هستند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.