تلفن همراه

گوشی

March 22, 2016
11:23 سه شنبه، 3ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76686

آیفون SE از اپل رسماً‌ معرفی شد؛ قدرتمند ترین ۴ اینچی بازار از راه رسید

اپل لحظاتی پیش و به صورت رسمی تلفن هوشمند آیفون SE را معرفی کرد. محصولی که نمایشگری ۴ اینچی دارد و نمونه ای کوچک تر از پرچمدارهای شرکت سازنده اش یعنی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس محسوب می شود.
 
 
اگر بخواهیم صادقانه با موضوع برخورد کنیم، باید بگوییم این دیوایس از ترکیب نسل پنجم و ششم موبایل های برند ساکن کوپرتینو پدید آمده و به این ترتیب طراحی آن به سمت آیفون ۵ میل کرده و مشخصه های فنی اش به سمت آیفون ۶. اپل می گوید آیفون SE قدرتمندترین آیفون ۴ اینچی تاریخ تا به امروز به حساب می آید.
 
در درون موبایل مورد اشاره، همانند آیفون ۶ اس چیپست قدرتمند A9 و کمک پردازنده ی توانمند M9 جای گرفته. این جزئیات بدین معناست که اسمارت فون مذکور می تواند بازی ها را همانند برترین تلفن های هوشمند مبتنی بر iOS که هم اکنون در دسترس هستند اجرا نماید.
 
کیفیت دوربین نیز با آیفون های اصلی و فعلی موجود در بازار برابری می نماید و در بخش پشتی شاهد حضور دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی iSight با فلش دو رنگ، ویژگی «تصاویر زنده» و امکان فیلم برداری 4k هستیم.
 
 
در قیاس با آیفون ۵ اس باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که مدل تازه از راه رسیده از فناوری سریع تر LTE و وای-فای 802.11ac پشتیبانی می کند؛ این محصول طول عمر باتری بهتری خواهد داشت، میکروفون های قدرتمند تری در آن جای گرفته اند و امکان بهره گیری از سرویس پرداخت Apple Pay هم از دیگر مشخصه هایش به حساب می آید.
 
اپل در ۲۰۱۵ سی میلیون آیفون ۴ اینچی به فروش رسانده و همین مسئله سبب گشته آنها به بازار موبایل های دارای صفحه نمایش کوچک تر دوباره علاقه مند شوند. کوک در همین راستا می گوید: «بسیاری از مشتریان تقاضای چنین دیوایسی را از ما داشته اند. و من فکر می کنم حالا موبایل عرضه شده را دوست خواهند داشت.»
 
مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون SE با قیمت ۳۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد و برای نمونه ی ۶۴ گیگابایتی اش می بایست هزینه ای ۴۹۹ دلاری را بپردازید. این موبایل در رنگ های رز گلد، طلایی، خاکستری و سفید در دسترس خواهد بود. اپل ثبت پیش سفارشات را در ۲۴ مارس آغاز خواهد نمود و عرضه ی آن را از ۳۱ مارس شروع می کند، از اواخر می هم عرضه ی آیفون ۴ اینچی در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا کلید می خورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.