سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 26, 2016
12:59 شنبه، 7ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76724

برترین هاردهای اکسترنال بازار (نوروز ۹۵)

چندی پیش، مطلبی با موضوع راهنمای خرید هاردهای اکسترنال منتشر کردیم. در آن مطلب، چند دسته‌بندی کلی را رعایت کرده ‌بودیم که می‌شد تک‌تک هاردها را به یکی از آن‌ها اختصاص داد. حال می‌خواهیم برای هر کدام از آن دسته‌ها، بهترین را انتخاب کنیم. تا جایی که می‌توانستیم سعی کرده‌ایم به آن دسته‌بندی وفادار بمانیم. اما در برخی موارد هم به خودمان اجازه داده‌ایم وارد حوزه‌های جدیدی شویم و اصطلاحا پایمان را کمی به‌صورت عمدی از آن استانداردها لغزانده‌ایم. مثلا از آن‌جایی که اکثر هاردهای امروزی از رابط USB 3.0 استفاده می‌کنند، بی‌خیال دسته‌بندی بر اساس USB 2.0 و USB 3.0 شدیم و تصمیم‌ گرفتیم مورد دیگری مثل شیک بودن را جایگزین آن کنیم. این شما و این پنج هارد برتر بازار.
 
 
    ‌        
همه‌کاره
مای پاسپورت الترا پریمیوم (My Passport Ultra Premium)
مگر می‌شود درباره‌ی هاردهای اکسترنال صحبت کرد و از نماینده‌ی مطرح وسترن دیجیتال (Western Digital) حرفی نزد؟ سری مای پاسپورت (My Passport)، سال‌های سال مهمان ما بوده‌اند و می‌توان اطمینان داشت که با محصول بالغی سر و کار داریم. مدل پریمیوم این خانواده در سال ۲۰۱۵ عرضه و با آمدنش، باعث توقف تولید مدل قبلی شد. این مدل در چهار رنگ جذاب عرضه شده ‌است و هر نوع سلیقه‌ای می‌تواند انتخابی در این طیف رنگ چهارگانه داشته‌ باشد.
 
 
شما می‌توانید از میان رنگ‌های سفید کلاسیک، مشکی کلاسیک، آبی سرمه‌ای و قرمز زرشکی دست به انتخاب بزنید و در هر رنگ، می‌توانید یک، دو یا سه ترابایت را به عنوان ظرفیت مورد نیازتان برگزینید. یک نرم‌افزار داخلی برای بکاپ‌گیری و رمزگذاری روی داده‌ها به همراه هارددیسک ارایه می‌شود که باعث می‌شود خیال مصرف‌کننده از بابت امنیت داده‌ها راحت باشد. مای پاسپورت الترا پریمیوم، مجموعه‌ا‌ی کامل از قابلیت‌هایی است که از یک هارد اکسترنال انتظار می‌رود. راستی این اواخر، مدل دارای بدنه‌ی فلزی مای پاسپورت با عنوان متال ادیشن (Metal Edition) هم ارایه شده که البته در دیجی‌کالا موجود است!
‌‌‌‌
 
ضدضربه
سیلیکون پاور آرمور اِی‌65 (Silicon Power Armor A65)
اگر سابقه‌ی از دست افتادن گجت‌های گران‌قیمت بارها برایتان تکرار شده و به دنبال خرید یک هارد اکسترنال ضدضربه هستید، یک عدد آرمور اِی‌65 بخرید. سیلیکون پاور (Silicon Power) در این مدل، تا جایی که می‌توانسته از پلاستیک پاک‌کنی (Rubber Plastic) و لایه‌ی جذب ضربه استفاده کرده و محال است سر‌به‌هواترین افراد هم بتوانند آسیبی به آن وارد کنند. با وجود اینکه بدنه‌ی این محصول قطر نسبتا زیادی دارد، به‌هیچ‌وجه حس ناخوشایندی در مصرف‌کننده به وجود نمی‌آورد.
 
 
حس در دست گرفتن پلاستیک نرم پاک‌کنی همراه با آن ترکیب رنگ همواره خاص و زیبای مشکی و زرد که چشم‌ها را مجذوب می‌کنند از آرمور اِی‌65 محصولی دوست‌داشتنی ساخته‌اند که نبودنش پس از مدتی، موجبات دلتنگی را فراهم می‌کند! سیلیکون پاور پس از مدت کوتاهی از معرفی این مدل، آرمور A65M را معرفی کرد. مدل جدید مشخصاتی مشابه A65 داشت؛ با این تفاوت که در ترکیب رنگ سفید و خاکستری تولید شد و کاربران سیستم عامل مک (Mac) را هدف قرار داد.
 
      ‌‌‌
بی‌سیم
سیگیت وایرلس پلاس موبایل (Seagate Wireless Plus Mobile)
هاردهای بی‌سیم، امکان دسترسی به اطلاعات را بدون نیاز به استفاده از سیم فراهم می‌کنند. اگر همیشه دلتان می‌خواسته هاردتان را با کابل OTG به تبلت یا موبایل‌تان وصل کنید و در این راه ناکام مانده‌اید، می‌توانید با استفاده از این هارد به آرزوی خود تحقق ببخشید.
 
 
در این حالت بدون نیاز به کابل OTG و تنها با تکیه بر قابلیت وایرلس دستگاه هوشمندتان می‌توانید به عکس‌ها و فیلم‌های روی هارد دسترسی داشته ‌باشید. تجربه‌ی پخش ویدیو و استریم کردن آن روی تبلت‌ها و موبایل‌ها، تجربه‌ی بسیار جالبی است؛ مخصوصا در حالتی که خود هارد هم کاملا موبایل بوده و نیاز به برق اضافه نداشته‌ باشد. «وایرلس پلاس موبایل» دقیقا اینگونه است و به کمک یک باتری داخلی، می‌تواند تا ۱۰ ساعت روشن بماند. بنابراین در طول سفر هم می‌توانید از آن استفاده کنید و در طول مسیر، دو سه فیلم سینمایی کامل ببینید!
‌‌‌     ‌‌‌‌
 
دسکتاپی
سیگیت اِکسپَنشن دسکتاپ (Seagate Expansion Desktop)
اگر تا به حال فکر می‌کردید که قیمت پایین و حجم بالا در هارددیسک‌های اکسترنال، یک‌جا جمع نمی‌شوند باید در فکرتان تجدید نظر کنید! عرضه‌ی سری جدید اِکسپَنشن پرتابل شرکت سیگیت، تمام قواعد دنیای هاردهای اکسترنال دسکتاپی را به هم ریخت؛ زیرا به طرز عجیبی، با قیمتی پایین‌تر از قیمت مورد انتظار مصرف‌کننده عرضه شد و از لحاظ کیفی هم قابل قبول بود. این شد که تصمیم گرفتیم این محصول را به عنوان برترین هارد دسکتاپی معرفی کنیم.
 
 
این هارددیسک در کنار نسبت قیمت به ازای هر گیگابایت عجیب‌ و جذابش، ظاهر زیبایی دارد و با به‌کارگیری الگوی تکرار شونده‌ی موزاییک‌های مربعی برجسته در رنگ مشکی، خود را کاملا از دیگران متمایز کرده ‌است. اِکسپَنشن دسکتاپ جدید با وجود حرکت برخلاف مسیر همتایانش در زمینه‌ی قیمت، مشابه سایر هاردهای دسکتاپی، برق مورد نیازش را از یک آداپتور برق تامین می‌کند و برای استفاده از آن، به یک میز و صندلی نیاز دارید! برای دانستن ظرفیت‌های قابل انتخاب این هارد، از دو تا پنج بشمارید. چنانچه از ظاهر اِکسپَنشن دسکتاپ خوش‌تان آمده و تنها مشکلی که دارید، آداپتوری بودن آن است، می‌توانید اکسپنشن پرتابل (Expansion Portable) را انتخاب کنید.
‌‌‌‌‌‌‌     ‌‌‌‌‌
 
شیک و لوکس
لسی پورش دیزاین پی9233 (LaCie Porsche Design P9233)
بعضی از افراد مایل هستند بی‌توجه به قیمت و کارایی، انتخابی شیک و استایلیش داشته باشند. این افراد دوست دارند پیش دیگران خاص جلوه کنند و خود را متمایز نشان دهند. فارغ از اینکه چنین طرز تفکری خوب است یا نه، پیشنهادی برای این افراد هم وارد لیست‌مان کرده‌ایم که جذابیتش تاریخ انقضا ندارد و گذر سالیان هم نمی‌تواند گرد کهنگی بر آن بنشاند.
 
 
این هارد، یکی از محصولات برند فرانسوی لسی (LaCie) و مدل دقیق آن Porsche Design P9233 است. به‌کارگیری بدنه‌ای از جنس فلز برس‌خورده‌ی یک‌دست باعث شده این محصول، ظاهر ساده‌ای داشته‌ باشد که در پس سادگی‌اش، سطح بالای درک صاحبش از هنر و زیبایی را فریاد می‌زند. به هر حال، اگر به دنبال خرید یک هارد لوکس و زیبا هستید، توصیه‌ی ما به شما از برند لسی، مدل P9233 است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.