سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 30, 2016
22:41 چهارشنبه، 11ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76760

به زودی کورتانا در طول روز به شما پیشنهاداتی ارائه می دهد

از دو سال پیش تا کنون دستیار صوتی مایکروسافت یعنی کورتانا تغییرات بسیاری به خود دیده و به طور مستمر با قابلیت های بیشتری بروزرسانی شده است. این ابزار با پیش بینی های نسبتاً دقیق و گاه حس شوخ طبعی خود نظرهای بسیاری را به سمت خودش جلب کرده است.
 
کورتانا می تواند ایمیل ها را اسکن کند تا پایان مهلت شما را برای انجام کارهای مختلف یادآور شود.
 
مایکروسافت دستیار دیجیتالی خود را به پلتفرم های رقیب یعنی اندورید و iOS هم وارد کرد تا از این طریق بتواند توانایی های آن را در مقایسه با سیری و گوگل ناو به رخ بکشد و کاربران بیشتری را به سمت سرویس های خود جذب کند.
 
حال همزمان با برگزاری کنفرانس بیلد و رسیدن موعد ارائه بروزرسانی سالیانه ویندوز ۱۰، کورتانا یک آپدیت جدید دریافت کرده و از این پس می تواند پیشنهادات پیش دستانه ای را برای انجام امروز روزانه شما ارائه دهد.
 
این پیشنهادها شامل مواردی چون توصیه به خرید وعده غذایی و یا رزرو تاکسی می شود. این پیشنهادها به طور عمده بر اساس اطلاعاتی ارائه می شود که شما در تقویم خود وارد کرده اید. این اطلاعات به همراه سوابق گذشته شما  دید مناسبی به این دستیار صوتی برای پیش بینی نیازها می دهد.
 
کورتانا می تواند رسیدها را به گزارش هزینه کردهای خود اضافه کند و با استفاده از اطلاعاتی که از محل های حضور قبلی شما در اختیار دارد، پیشنهادهایی برای مراجعه های بعدی ارائه دهد.
 
به عنوان مثال یکی از اعضای تیم توسعه دهنده در خلال مراسم از کورتانا پرسید که «من در جریان مراسم بیلد سال قبل از کدام اسباب بازی فروشی خرید کردم؟»
 
به علاوه از این پس کورتانا در صفحه قفل سیستم عامل نیز در دسترس است. یعنی دیگر برای استفاده از آن لازم نیست تا رمز ورود موبایل یا لپ تاپ خود را وارد کنید.
 
مایکروسافت تلاش می کند اپلیکیشن هایی که هماهنگی خوبی با دستیار صوتی اش دارند را به کاربران خود معرفی کند. این امر از طریق بخش جدیدی که به ویندوز استور اضافه شده محقق خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.