سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 1, 2016
10:25 جمعه، 13ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76789

امکانات جدید کورتانا در کامپیوتر و هماهنگی با موبایل ها

کمپانی مایکروسافت به دنبال انتشار خبر آپدیتی که قرار است در ماه های آتی برای ویندوز ۱۰ منتشر شود توضیحاتی در باب امکانات جدید نرم افزاری این سیستم عامل منتشر نمود. گفته شده است که دستیار صوتی کورتانا با نرم افزار Outlook به نوعی ترکیب خواهد شد و امکان چک کردن ایمیل ها و کلندر را برای کمک به کاربر پیدا خواهد کرد. تنظیم خودکار قرار ها و برنامه ریزی کاری از جمله قابلیت های آتی کورتانا خواهد بود.
 
همچنین کورتانا می تواند با برقراری ارتباط با موبایل اندروید کاربر، پیام های دریافتی را بر روی کامپیوتر دارای ویندوز ۱۰ به نمایش بگذارد. گفته شده است که API های جدید برای توسعه دهندگان هم به کورتانا راه خواهند یافت تا امکان مرتبط کردن نرم افزار های مختلف با این دستیار هوشمند فراهم شود. مایکروسافت در صدد است تا Cortana را در موضوعات مختلف در اختیار کاربر گذاشته و امکان ارائه سرویس های متنوعی را برای این نرم افزار فراهم نماید. به نظر می آید که جدال گوگل و مایکروسافت در راستای ارائه خدمات هر چه گسترده تر نهایتاً به نفع کاربران تمام خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.