تلفن همراه

گوشی

April 4, 2016
15:52 دوشنبه، 16ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76839

آیفون SE سه میلیون تومان!

آیفون SE که در واقع تلفیقی از امکانات آیفون 6S در بدنه آیفون 5S است و به تازگی وارد بازار ایران شده هم اکنون به قیمت گزاف سه میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است.
 
شرکت اپل اخیرا برای افزایش مشتریان خود به ویژه در بازارهای نوظهور و احتمالا چین (بزرگترین بازار خریدار گوشی‌های هوشمند) از این نسخه کوچک‌تر و ارزان تر (قیمت بازار جهانی) آیفون رونمایی کرد.
 
آیفون SE در شرایطی در بازار ایران به قیمت عجیب سه میلیون تومان قیمت خورده که قیمت جهانی این محصول از 399 دلار در مدل پایه شروع می‌شود و نهایتا به 499 دلار می‌رسد. اما از آنجا که این شرکت نماینده رسمی در ایران ندارد، واردکنندگان خرده پا به هر قیمتی که تیغ‌شان ببرد، در حال تحمیل قیمتهای نجومی خود برای این محصول میان رده به مشتریان نگون بخت هستند.
 
آیفون SE نمایشگر 4 اینچی با وضوح 326 پیکسل در هر اینچ دارد. این محصول جدید پس از آیفون ناموفق 5C، دومین تلاش اپل برای تصاحب بازارهای شلوغ رده متوسط است.
 
در واقع اپل به دنبال معکوس کردن روند کاهش فروش جهانی مهمترین محصول استراتژیک خود است.
 
قیمت جهانی این گوشی از قیمت 649 دلاری پرچمدار کنونی اپل که پرداخت آن از عهده بسیاری از خریداران خارج است، کاملا پایین تر است. اما نکته جالب اینجاست که آیفون SE در حال حاضر با قیمت کاذب سه میلیون تومانی خود (در نسخه 64 گیگابایتی) از آیفون 6S با همین ظرفیت حافظه 200 هزار تومان گرانتر و در نسخه 16 گیگابایتی از پرچمدار اپل با همین ظرفیت حافظه 350 هزار تومان گرانتر است.
 
این گوشی جدید از پردازشگر معروف A9 اپل بهره میبرد که سرعت این گوشی را دو برابر سرعت آیفون 5C می‌کند.
 
اپل پس از بالا بردن سایز نمایشگر آیفون 6 و 6 پلاس در سال 2014 این بار مجددا به همان سایز جمع و جور 4 اینچی بازگشته است.
 
قلب تپنده آیفون SE یک پردازنده 64 بیتی A9 در کنار یک پردازشگر حرکتی M9 درست مثل آیفون 6S است. این نشان می‌دهد که این گوشی می‌تواند دقیقا مثل پرچمدار کنونی اپل بازیها و برنامه ها را با همان نرمی و روانی اجرا کند. همچنین دوربین آیفون SE مثل آیفون S6 دارای وضوح 12 مگاپیکسل است و از امکان ثبت تصاویر Live و فیلمبرداری 4K برخوردار است.
 
آیفون SE در مقایسه با 5S دارای LTE، Wi-Fi سریع تر، شارژ باتری بیشتر، میکروفن جدید و امکان جدید و فوق العاده سیستم پرداخت اپل است.
 
تیم کوک، مدیرعامل اپل در مراسم رونمایی از این گوشی گفت: خیلی ها منتظر این گوشی بودند و فکر میکنم آنها این محصول را دوست خواهند داشت.
 
آیفون SE 399 دلاری دارای حافظه داخلی 16 گیگابایتی است و قیمت نسخه 64 گیگابایتی آن 499 دلار است. این گوشی در رنگهای طلایی و رز گلد و همچنین رنگهای سنتی تر سفید و مشکی عرضه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.