باندپهن

باندپهن ثابت

April 8, 2016
10:32 جمعه، 20ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76885

نوسازی شبکه مخابراتی کشور به پیمانکار بین‌المللی سپرده شد

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از تامین تجهیزات برای نوسازی شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر تکنولوژی NGN-IMS ، توسط دومین تامین کننده بین‌المللی تجهیزات ارتباطی خبر داد.
سیدمصطفی سیدهاشمی در گفتگو با مهر، با اشاره به قرارداد یک میلیارد یوروریی منعقد شده برای تامین تجهیزات شبکه مخابراتی کشور با دومین تامین کننده تجهیزات مخابراتی دنیا، اظهار داشت: با اجرای این قرارداد اجازه مشارکت در نوسازی و توسعه شبکه مخابراتی کشور به این وندور بین المللی داده شده است.
 
وی گفت: این قرارداد در راستای تامین تجهیزات مرتبط با شبکه های نسل جدید مخابراتی (NGN-IMS)، گسترش تجهیزات دیتا، بهینه کردن تجهیزات موجود و نیز توسعه دکل های BTS برای ارتقای نسل سوم و چهارم موبایل منعقد شده است.
 
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، با اشاره به رفع تحریم ها و انعقاد قرارداد با یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات مخابراتی دنیا گفت: این قرارداد به صورت فاینانس منعقد شده که ۱۵ درصد آن به صورت گشایش LC و ۸۵ درصد آن به صورت بازپرداخت ۵ ساله پس از نصب تجهیزات و راه اندازی، انجام می‌شود. همچنین پیش بینی شده که پروژه ظرف ۶ ماهه اول امسال نهایی شود.
 
وی با اشاره به زمینه سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده در عرصه شبکه مخابراتی کشور، در مورد تقاضای شرکتهای خارجی برای مشارکت در این عرصه گفت: اپراتورهای خارجی از جمله یکی از اپراتورهای فرانسوی، تقاضای خرید سهام اپراتور همراه اول و نیز مشارکت در سهام هلدینگ مخابرات ایران را دارند که در این زمینه در حال بررسی تقاضاهای مورد نظر هستیم.
 
IMS که نوعی سامانه چند لایه‌ برای ارائه سرویس‌های چند رسانه‌ای به تمام کاربران مخابراتی است، جدیدترین شبکه‌ برای محقق کردن ایده شبکه‌های نسل آینده (NGN) محسوب می‌شود که از سال گذشته، شرکت مخابرات ایران به دنبال طراحی، آزمایش و اجرای آن است. این فناوری جایگزین شبکه‌های فعلی تلفن ثابت و همراه خواهد شد و امکان انتقال تمامی اطلاعات اعم از صوت، دیتا، سرویس‌های ویژه و سیگنالینگ را بر بستر واحدی از IP تحت مدیریت یکپارچه، فراهم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.