رگولاتوری

April 12, 2016
15:32 سه شنبه، 24ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76940

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات: سرمایه گذاری های برنامه پنجم در ICT محقق نشد

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات با بیان این که سرمایه گذاری های برنامه پنجم در ICT محقق نشد درباره درآمدهای مستقیم واریزی این وزارتخانه به خزانه دولت نیز گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان باشد.
 
برات قنبری در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه از پیش بینی های سرمایه گذاری در برنامه پنجم توسعه عقب افتادیم, اظهار کرد: شروع این برنامه در دولت قبل بود که عزمی برای سرمایه گذاری نداشت و لذا از مجموع 22 هزار میلیارد تومان نهایتا 17 هزار میلیارد توانستیم سرمایه گذاری کنیم که سهم دولت 4700 میلیارد و غیر دولتی 12000 میلیارد تومان است.
 
معاون برنامه ریزی و نظا ت راهبردی وزارت ارتباطات گفت: با این حال سعی کردیم تا در این برنامه مباحث زیرساختی را به صورت 100 درصدی محقق کنیم.
 
وی درباره عملکرد این وزارتخانه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: ایجاد شبکه توانا بر مبنای تولیدات داخلی، سیگنال رسانی زمینی صداوسیما با سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی، سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی در زمینه فناوری های فضایی، سرمایه گذاری های 200 میلیاردی برای توسعه فناوری، 110 میلیاردی برای زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان و 200 میلیارد جهت سرویس های راهبری IT داشتیم.
 
او درباره درآمدهای مستقیم واریزی این وزارتخانه به خزانه دولت نیز گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 4000 میلیارد تومان باشد و وصولی دولت از شرکت های دولتی و خصوصی نیز پیش بینی می شود امسال 5600 میلیارد تومان باشد. این ارقام به ترتیب سال گذشتا 3850 و 4890 میلیارد تومان بود.
 
معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات با بیان اینکه پیش بینی می شود گسترش بازار ICT در سال جاری حدود 39282 میلیارد تومان باشد، ابراز کرد: پیش بینی می شود تولید ثروت در امسال نیز 21998 میلیارد تومان باشد.
 
او با بیان اینکه حدود 110 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده ایم، گفت: 20 هزار میلیارد تومان توسط دولت، 40 هزار میلیارد تومان توسط اپراتورها و 50 هزار میلیارد تومان دیگر توسط دیگر بخش های حوزه ارتباطات اتفاق می افتد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.