اپلیکیشن

تلفن همراه

April 12, 2016
19:31 سه شنبه، 24ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76942

کال سنتر، تاکسی یاب رسمی تاکسیرانی می‌شود

تاکسی‌یاب رسمی تاکسیرانی تهران با نام «کال‌سنتر» تا پایان بهار به پایتخت نشینان خدمات ارائه می‌دهد. سامانه‌ی «کال‌سنتر» قرار است به صورت اپلیکیشن موبایل امکان ارائه‌ی سرویس نزدیک‌ترین تاکسی به شهروندان را فراهم کند.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از راه‌اندازی سامانه‌ی تاکسی‌یاب «کال سنتر» در تاکسیرانی پایتخت اطلاع داد که قرار است تا پایان بهار به شهروندان تهران معرفی شود.
 
میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد: «به دنبال آن هستیم که عرضه و تقاضای سفر را به صورت سیستماتیک و هوشمند در شهر تهران و در ناوگان تاکسیرانی مدیریت کنیم. «کال‌سنتر» تاکسیرانی از طریق اپلیکیشن موبایل فعالیت می‌کند تا بتوانیم نزدیک‌ترین تاکسی را به مسافری که تقاضای تاکسی دارد وصل کنیم. به این ترتیب سعی می‌کنیم عرضه و تقاضای سفر را به صورت هوشمند مدیریت کنیم.»
 
مظفر اضافه کرد: «در همه جای دنیا اپلیکیشن‌هایی در بخش تاکسیرانی وجود دارد که چنین کاری را انجام می‌دهد. ما نیز برای طراحی «کال‌سنتر» پایتخت، سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های تاکسیرانی ۷ کشور را مطالعه کرده‌ایم. این مطالعات یک سال و نیم طول کشید تا در پایان سال ۹۴ موفق به برگزاری مناقصه‌ی «کال‌سنتر» شویم و امیدواریم این پروژه در خرداد ۹۵ اجرایی شود.»
 
به گفته‌ی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، کال‌سنتر شامل اپیلیکیشن موبایلی می‌شود که در سیستم‌های سخت‌افزاری و موبایل رانندگان تاکسی تلفنی و گردشی نصب شده و خودشان در حقیقت می‌توانند مسافران را شناسایی و جذب کنند. از طرف دیگر مسافر نیز می‌تواند راننده‌ی تاکسی، پلاک راننده، اسم راننده، موقعیت جغرافیایی و فاصله‌ی تاکسی را تا محل حضور خود به صورت آنلاین و روی صفحه‌ی تلفن همراه خود مشاهده کند.
 
مظفر از بخش تماس تلفنی به عنوان مرحله‌ی دوم راه‌اندازی «کال‌سنتر» یاد کرد و افزود: «براین اساس افراد پاسخگو در سامانه‌ی «کال‌سنتر» به صورت شبانه‌روزی نسبت به پاسخ‌دهی فراخوان تاکسی اقدام می‌کنند؛ به گونه‌ای که شهروندان نیاز به تاکسی دربستی داشته باشند، می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با «کال‌سنتر» تاکسیرانی شهر تهران تماس گیرند و افراد پاسخگو با توجه به موقعیت فرد تماس‌گیرنده، نزدیک‌ترین تاکسی را به صورت آنلاین مشاهده و به فرد تماس‌گیرنده ارتباط دهند.»
 
پیش از این برنامه‌ی تاکسی‌یاب یا اسنپ با الگو گرفتن از اپلیکیشن جهانی uber به سرویس‌دهی تاکسی دربستی برای مسافران اقدام کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.