اپراتورها

تلفن همراه

April 13, 2016
14:51 چهارشنبه، 25ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76965

سخنگوی شرکت مخابرات:گسترش نسل سه وچهارتلفن همراه امسال تکمیل می شود

سخنگوی شرکت مخابرات ایران عمده اهداف این شرکت برای سال جاری را تکمیل توسعه و گسترش نسل سه و چهار تلفن همراه در سراسر کشور که از سال گذشته آغاز شده است، اعلام کرد.
 
زارعیان در گفت و گو با ایرنا افزود: تلاش می شود تا قبل از پایان سال 1395 نسل سه تلفن همراه در سراسر کشور گسترش یابد و نسل چهار نیز در اکثر شهرها قابل دریافت باشد       .
 
وی  در ادامه به انعقاد قرارداد شرکت مخابرات ایران با یک تولید کننده مطرح بین المللی فعال در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی در هفته های پایانی سال گذشته اشاره کرد و گفت: مقرر است تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز مخابرات برای بروز رسانی و توسعه شبکه از این تولید کننده خریداری و به کشور وارد شود
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران نوع قرارداد ذکر شده را فاینانس(تامین مالی) عنوان و خاطر نشان کرد، بزودی ورود تجهیزات به کشور آغاز خواهد شد و با ورود این تجهیزات و نصب و راه اندازی آنها امکان توسعه و بروز رسانی شبکه مخابرات فراهم خواهد شد.
 
زارعیان گفت: بهره برداری از تجهیزات خریداری شده امکان توسعه نسل های سه و چهار تلفن همراه را در کشور سرعت می بخشد.
 
وی به روز رسانی و تجهیز شبکه مخابرات را یکی از عوامل موثر در بهبود وضعیت شبکه اینترنت کشور دانست و علاوه بر آن افزایش پهنای باند داخل و گسترش زیرساخت ها را از دیگر عوامل درافزایش سرعت اینترنت عنوان کرد.
 
زارعیان گفت: اکنون شهروندان می توانند از اینترنت با هر سرعتی که نیاز دارند با مراجعه به شرکت مخابرات ایران بهره مند شوند و این شرکت توانایی واگذاری اینترنت دو مگاپیکسلی را به شهروندان دارد.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران به سیاست توسعه اینترنت در کشوراشاره کرد و گفت: برنامه امسال شرکت مخابرات ایران واگذاری یک میلیون پورت اینترنت پرسرعت بی سیم ( ADSL ) جدید در کشور است.
 
نسل سوم شبکه تلفن همراه (3G ) برای انتقال اطلاعات در تلفن های همراه و سیستم های بدون سیم است. نخستین کشوری که از این قابلیت به صورت گسترده و تجاری استفاده کرد، کشور ژاپن بود.اتحادیه بین المللی مخابرات، مرجع تعیین نسل های تلفن همراه است .
 
پیش از این «محمود واعظی» وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه نسل های سه و چهار تلفن همراه به سراسر کشور را از عمده برنامه های این وزارتخانه برای سال 1395 عنوان کرده بود
 
نامگذاری نسل های تلفن همراه به تغییر ماهیت بنیادی خدمت ارائه شده اشاره دارد. در سال ۱۹۸۱ نسل اول تلفن همراه با تلفن های همراه آنالوگ آغاز شد
 
هنگامی که فناوری آنالوگ جای خود را به فناوری دیجیتال می داد نسل دوم تلفن همراه در سال ۱۹۹۲ به بهره برداری رسید. در سال ۲۰۰۱ یعنی زمانی که پشتیبانی از چند رسانه ای ها (مانند ارتباط تصویری) کلید خورد، نسل سوم تلفن همراه آغاز به کار کرد. در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ نسل چهارم 'واقعی'' تلفن همراه که پروتکل شبکه آن مبتنی بر اینترنت است، آغاز شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.