فناوری اطلاعات

April 16, 2016
11:45 شنبه، 28ام فروردینماه 1395
کد خبر: 77003

در نمایشگاه فناوری و نوآوری صورت می‌گیرد برگزاری نشست سیلیکون ایران با حضور ایرانیان مقیم خارج

پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس۲۰۱۶) از دوم تا پنجم خردادماه در تهران برگزار می‎شود و دستاوردهای فناورانه ۱۵ کشور دنیا در معرض دید قرار می‎گیرد.
 
مجید نجفیان، دبیر پنجمین دوره نمایشگاه فناوری و نواوری گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه برقراری فرصت‎های تجاری بین شرکت‎ها با رویکرد تعاملات فناورانه است.
 
وی با بیان اینکه شرکت‎ها تنها با رویکرد فروش در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ حضور ندارند، اظهار داشت: هدف از حضور شرکت‎های فعال خارجی در عرصه فناوری، تعریف همکاری بلندمدت استراتژیک با ایرانی‎ها مانند تحقیق و توسعه مشترک، تولید و سرمایه‎گذاری مشترک در حوزه علم و فناوری است.
 
نجفیان با بیان اینکه تاکنون حضور ۶۵ شرکت خارجی از ۱۰ کشور و ۷۰ شرکت ایرانی قطعی شده است، تاکید کرد: پیش‎بینی می‎شود که ۸۰ شرکت خارجی از بیش از ۱۵ کشور دنیا، دستاوردهای خود را در ۸ حوزه فناورانه به نمایش بگذارند.
 
وی در خصوص حوزه شرکت‏های حاضر در این دوره از نمایشگاه اینوتکس گفت: ارتباطات و اطلاعات، مکانیک و اتوماسیون صنعتی، بایو تکنولوژی، دارو و تجهیزات پزشکی، نانو تکنولوژی، انرژی‏های نو و تجدیدپذیر، هوافضا، فناوری‏های مرتبط با رسانه محورهای شرکت در این نمایشگاه هستند.
 
 
وی در مورد برنامه‎های جانبی پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ گفت: نشست بین‎المللی شبکه‎سازی نوآوری برای دومین بار است که در حاشیه نمایشگاه برگزار می‎شود. هدف از این نشست ایجاد بحث‎های کاربردی (و نه تئوریک) در حوزه‎های اولویت دار کشور در خصوص فناوری است.
 
نجفیان با بیان اینکه همچنین قرار است امسال ۱۰ پنل تخصصی در حاشیه نمایشگاه اینوتکس برگزار شود، گفت: از۱۰ سخنران کلیدی خارجی و ۲۰ صاحب نظر دعوت شده تا درباره موضوع نوآوری بحث و بررسی کنند و جمع بندی مناسبی  از این مباحث اخذ شود.
 
وی تاکید داشت: از سوی دیگر، برنده جایزه نوبل آی‎تی ۲۰۱۴( جایزه مورد تایید نوبل در حوزه ای‎تی) حضور خواهد داشت. وی مبدع (ای او تی) است.
 
نجفیان گفت: همچنین نشست سیلیکون ایران با حضور ایرانیان مقیم خارج کشور برگزار می‏شود تا تجارب خود را در حوزه بین‎الملل و کارآفرینی در حوزه فناوری با طرف‎های ایرانی به اشتراک بگذارند.
 
وی افزود: علاوه بر این نشست‎ها، یک نشست بین‎المللی با جنبش عدم تعهد در قالب کارگاه آموزشی با عنوان تجاری سازی فناوری برنامه‎ریزی شده است و در ۳ روز از سوم تا پنجم خرداد برگزار می‏شود.
 
نجفیان با بیان اینکه در حاشیه نمایشگاه فناوری و نواوری ۷ کارگاه جانبی دایر خواهد شد، گفت: پنجمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ قرار  است از دوم تا پنجم خردادماه در محل نمایشگاه بین‏المللی تهران در سالن خلیج فارس  برگزار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.