رسانه‌های اجتماعی

April 17, 2016
9:42 یکشنبه، 29ام فروردینماه 1395
کد خبر: 77019

رونمایی از امکانات جدید « فیس بوک» برای کاربران

کمپانی فیس بوک در روزهای 12 و 13آوریل(24 و 25 فروردین) میزبان کنفرانسF8 بود؛کنفرانسی که صدها نفر به صورت حضوری و میلیون‌ها نفر به صورت آنلاین در جریان اتفاقات لحظه به لحظه آن قرار گرفتند و مارک زوکربرگ بنیانگذار این شبکه اجتماعی، برنامه آینده و نقشه راه فیس بوک را ارائه داد.
 
سانفرانسیسکو میزبان F8
کنفرانس F8 از سال 2007 کلید خورد و هرچند در سال‌های 2009، 2012 و 2013 برگزار نشد ولی چند سالی می‌شود که فیس بوک میزبان فعالان عرصه فناوری در سانفرانسیسکو است و مردم می توانند با نگرش این کمپانی درباره آینده فناوری و محصولات جدید آن آشنا شوند.
 
گفتنی است درباره دلیل انتخاب نام این کنفرانس باید گفت که رویداد«هکاتون فیس بوک»، 8ساعت زمان می‌برد ونام این کنفرانس نیز از همین مسابقه گرفته شده است. هکاتون که با نام هایی همچون روزهک،hackfest یا codefest نیز از آن یاد می‌شود درواقع ترکیبی از هک و ماراتن به معنای مسابقه است و رویدادی محسوب می‌شود که در آن برنامه ریزان کامپیوتر،توسعه‌دهندگان نرم افزار و سخت‌افزار،طراحان گرافیک و مدیران پروژه طی ساعاتی مشخص روی یک پروژه مشخص نرم افزاری یا سخت افزاری کار می‌کنند.این مسابقات مبتکرانه که از اواخر سال 2000 تاکنون برگزار می‌شود، بنا به نظر کمپانی برگزار کننده غالباً از یک روز تا یک هفته ممکن است به طول بینجامد.
 
پل ها جای دیوارها را بگیرد
امسال زوکربرگ در سخنرانی مراسم افتتاحیه خود در واکنش به سخنان جنجالی ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا مبنی بر لزوم کشیده شدن دیوار در امتداد مرز مکزیک و امریکا گفت: به جای کشیدن دیوار می‌توانیم برای ساختن آینده‌ای بهتر،کمک کنیم تا پل هایی ساخته شود و به جای جدا کردن مردم از یکدیگر و منزوی کردن آنها، برای داشتن ارتباطی جهانی با یکدیگر تلاش کرد. وی ادامه داد: در 10سال آینده هر کسی باید این قدرت را داشته باشد که هرچیزی را می‌خواهد با هرکسی به اشتراک بگذارد و ما با استفاده از راهکارهایی  همچون پهپاد، آنتن و… برای رساندن اینترنت رایگان به جوامع درحال توسعه در این راه گام برداشته ایم.
 
پلتفرم هایی برای زندگی آسان
زوکربرگ یک نقشه 10ساله از آینده کمپانی فیس بوک را ارائه داد که در آن لیزر، واقعیت مجازی و روبات‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند و آینده را می سازند. زوکربرگ معتقد است در آینده هدست‌های واقعیت مجازی آنقدر کوچک می‌شوند که می‌توان از آنها مانند عینک معمولی بهره گرفت.
 
درباره موارد مورد بحث در این رویداد باید گفت که ستاره این کنفرانس یک پلتفرم ویژه برای فیس بوک مسنجر است که می‌تواند زندگی بشر را آسان تر کند. به این ترتیب هرکسی می‌تواند برای تعامل بیشتر، «بات» ویژه مورد نیاز خود را بسازد. به عنوان مثال کاربر می‌تواند با بات CNNدر فیس بوک مسنجر تعامل داشته باشد که این بات با مشخص کردن زمینه‌های خبری مورد علاقه اش، اخبار را در اختیار وی قرار می‌دهد تا خبری از دست نرود. با کمک این بات‌ها کاربر همچنین می‌تواند از طریق فیس بوک مسنجر پیتزا سفارش دهد، تاکسی بگیرد،گل بفرستد یا خرید کند.
 
از دیگر برنامه‌های مهم فیس بوک که در این کنفرانس به آن اشاره شد ورود به فیس بوک بدون رمز عبور با کمک ابزار جدیدی به نام  Account Kit است و به این ترتیب در آینده، کاربران می‌توانند بدون استفاده ازکلمه رمز، تنها با وارد کردن شماره موبایل یا آدرس ایمیل وارد فیس بوک شوند. دوربین 360درجه نیز یکی دیگر از برنامه‌های این کمپانی بزرگ دنیای فناوری در آینده است. در این کنفرانس عنوان شد فیس بوک در نظر دارد یک سیستم دوربین 360درجه به همراه یک کد نرم افزاری را ارائه دهد که دارای 17دوربین متصل به یکدیگر است و با عکسبرداری‌های متعدد، در پایان می‌تواند یک پانارومای 360درجه منحصربه‌فرد ایجاد کند.یکی دیگر از برنامه‌های ارائه شده در این کنفرانس مربوط به پخش ویدیویی زنده با کیفیت بسیار بالا بود.
 
تاکنون پخش ویدیویی زنده یکی از دغدغه‌های زوکربرگ بوده است و با اضافه کردن پخش زنده ویدیویی به فید فیس بوک، توسعه دهندگان می‌توانند این قابلیت را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. حالا دیگر مردم می‌توانند ویدئوهای خود را ازهر وسیله دیجیتال منتشر کرده، به اشتراک بگذارند و تنها به گوشی هوشمند محدود نشود.
 
ارائه آپدیت هایی برای آنالیز اپلیکیشن‌ها نیز یکی دیگر از نکات برجسته این کنفرانس بود.این آپدیت به طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند تا با رصد جغرافیا و محل زندگی کاربران،متوسط سن،تحصیلات،زمان خرید اپلیکیشن و… بتوانند برنامه ریزی دقیق تری برای کارهای آینده خود داشته باشند.
اما این، تنها خبرهای فیس بوک نبود و زوکربرگ با دستی پرتر به این کنفرانس آمده بود. وی در بخشی دیگر از این کنفرانس از امکان «به اشتراک گذاری نقل قول ها» خبر داد.
 
به اشتراک گذاشتن چند خط ازمتن یک مقاله در فیس بوک ممکن است کار راحتی نباشد و این کمپانی با ارائه امکان جدیدی به نام «به اشتراک گذاری نقل قول‌ها» فکری به حال این مشکل کرده است. به این ترتیب می‌توانید بخشی از متن یک کتاب الکترونیک، مقاله و… را به جای کپی کردن و چسبانیدن، به طور مستقیم در پست فیس بوک خود قرار دهید. به این ترتیب توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف نیز می‌توانند نقل قول‌های خود را ازطریق برنامه خودشان روی فیس بوک بگذارند که خود یک میان بر محسوب می‌شود در حالی که فیس بوک تاکنون تنها با کیندل آمازون در این زمینه همکاری داشت ولی انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این اشتراک‌گذاری در اختیار سایرین نیز قرار بگیرد.
 
در این کنفرانس همچنین عنوان شد که دکمه save فیس بوک تغییراتی قابل ملاحظه پیدا خواهد کرد به این ترتیب کاربران می‌توانند هرچه را که در وب پیدا می‌کنند و به آن علاقه‌مندند از مقاله و عکس گرفته تا ویدئو و… را در فیس بوک ذخیره کنند تا در مواقع لزوم به آن دسترسی داشته باشند.
 
گفته می‌شود تمرکز بر آفلاین خوانی و اتوتگ ویدئویی نیز بخش دیگری از برنامه‌های مورد توجه فیس بوک بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.