تلفن همراه

گوشی

April 17, 2016
14:26 یکشنبه، 29ام فروردینماه 1395
کد خبر: 77024

اظهارات پرفسور سمیعی درباره تأثیر امواج موبایل روی انسان

پروفسور مجید سمیعی گفت: امواج موبایل تنها امواجی نیست که اطراف ما وجود دارد. هزاران نوع امواج می‌آیند و از بدن ما رد می‌شوند و ما نمی‌بینیم.
 
سال‌هاست به واسطه توسعه ابزارهای مخابراتی بی‌سیم این شائبه در مردم به وجود آمده که تشعشعات ساطع از آنتن‌های ارتباطی موجب تداخل در امر بیولوژیکی بدن می‌شود و در بلند مدت می‌تواند عوارضی نظیر خشکی آب موجود در سر و سرطان در برخی افراد داشته باشد.
 
رواج چنین دیدگاه‌های اثبات نشده‌ای علاوه بر ایجاد دغدغه‌ای برای تمامی مردم، نهادهای بین‌المللی تحقیقاتی و دانشگاهی را هم به تکاپو انداخت تا به اثبات آن بپردازند؛ اما با این حال ارائه چنین دیدگاه بدبینانه‌ای به تشعشعات بی‌حاصل ماند و اغلب مراکز تحقیقاتی بین‌المللی چنین نظریه‌ای را رد کردند و از بی‌خطر بودن امواج رادیویی غیریونیزه در محدوده استانداردهای ارتباطی خبر دادند.
 
البته ناگفته نماند کاسبی برخی سازمان‌ها در داخل کشور از ایجاد شائبه و رعب و وحشت برای مردم است و از این طریق تا جای ممکن ارتباطات را محدود و شرکت‌های مخابراتی را وادار به پرداخت عوارض و جرایم سنگین می‌کنند؛ این سازمان‌ها اغلب به دنبال گزارش‌های علمی و نتایج حاصل از تحقیقات دانشگاهی نیستند و فقط زبان جرثقیل و ابزار تخریب را متوجه می‌شوند.
 
با این حال پروفسور مجید سمیعی جراح سرشناس ایرانی مغز و اعصاب در دنیا که ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد درباره ضرر امواج موبایل روی مغز و اعصاب گفت: امواج موبایل تنها امواجی نیست که اطراف ما وجود دارد. هزاران نوع امواج می‌آیند و از بدن ما رد می‌شوند و ما نمی‌بینیم.
 
وی عنوان کرد: شاید به همین دلیل اعتماد به ضرررسانی آن نداریم. تاکنون ثابت نشده که امواجی که در اطراف ما هست ضرر زیادی برای بدن دارد یا خیر؛ در واقع اثبات یا رد این موضوع بسیار مشکل است.
 
او افزود: از این لحاظ نمی‌گویم اثری ندارد، همه امواج که از بدن ما رد می‌شوند، حتی دو انسان که مقابل همدیگر هستند یا به همدیگر بر می‌خورند یا به هم علاقمند می‌شوند یا با همدیگر تعامل فکری دارند یا احساسات نسبت به همدیگر نشان می‌دهند، امواج دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.