اپراتورها

تلفن همراه

April 18, 2016
18:45 دوشنبه، 30ام فروردینماه 1395
کد خبر: 77036

آغاز سرمایه‌گذاری‌های Sprint برای توسعه شبکه ۵G

در کشور آمریکا شرکت‌های مخابراتی Verizon، T-Mobile و AT&T آمادگی خود را برای توسعه نسل پنجم خدمات مخابراتی موسوم به 5G آغاز کردند.
 
«جِی بلوم» مدیر برنامه‌ریزی‌های شبکه‌ای Sprint اعلام کرد این شرکت چهارمین مرکز مخابراتی در آمریکا محسوب می‌شود که روی پنجمین نسل شبکه‌های مخابراتی سرمایه‌گذاری می‌کند تا سرویس‌های ۵G را در اختیار کاربران قرار دهد.
 
او گفت: «ما به دنبال راه‌اندازی شبکه ۵G هستیم». او طی یک مصاحبه اختصاصی اظهار داشت Sprint پتانسیل فراوانی دارد تا بتواند شبکه مخابراتی کنونی خود را ارتقا دهد و نیاز مردم را برطرف کند. ولی به صورت همزمان سرمایه‌گذاری روی نسل بعدی خدمات مخابراتی هم آغاز شده است.
 
این شرکت مخابراتی اعلام کرد پتانسیل فراوان برای توسعه شبکه‌های مخابراتی و ارایه خدمات ۵G وجود دارد و در حال حاضر سالانه ۸۵ درصد ترافیک شبکه اینترنت بی‌سیم آنها افزایش میابد.
 
در سال ۲۰۲۰ میلادی حجم داده‌های رد و بدل شده در شبکه اینترنت بی‌سیم شرکت مخابراتی Sprint نسبت به سال ۲۰۱۶ تا ۳۰۰ درصد افزایش میابد که به گفته بلوم، نیمی از این ترافیک به تصاویر ویدیویی اختصاص دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.