اپراتورها

تلفن همراه

April 18, 2016
20:21 دوشنبه، 30ام فروردینماه 1395
کد خبر: 77041

مذاکرات همکاری ایرانیان‌نت و MTN به دور پایانی رسید

سال گذشته هم زمان با اعطای پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت به شرکت‌های اینترنتی سابق، پرده از افزایش زمان انحصار ایرانیان‌ نت برداشته شد.
در حالیکه قرار بود همپای ایرانیان‌نت به عنوان اپراتور چهارم فیبرنوری کشور، دارندگان پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت (FCP) هم به توسعه فیبرنوری در کشور بپردازند اما با افزایش مدت زمان انحصار عملا در این زمینه ناکارا شدند.
در همان حوالی زمزمه ورود اپراتور خارجی به پروژه ایرانیان‌نت شنیده و بعدها توسط مسئولان گفته شد که MTN قصد سرمایه‌گذاری مجدد در پروژه‌‌ای زیرساختی کشور را از محل سود پروژه ایرانسل دارد.
در واقع مسئولان با توجه به اینکه حجم عظیمی از درآمدهای MTN در شرایط تحریم بلوکه شده بود، پیشنهاد سرمایه‌گذاری مجدد این اپراتور چند ملیتی را از محل درآمدهای بلوکه شده‌اش در پساتحریم دادند. رنگین‌ترین پیشنهاد هم اپراتور فیبرنوری بود که طی سال‌ها حضور در صنعت CT همچنان نتوانسته به جایگاه مطلوبش دست یابد.
پیش از این محسن باقری چناری –مدیر عامل ایرانیان‌نت- هم درباره احتمال حضور شریک خارجی یکی از اپراتورهای موبایل در پروژه فیبرنوری گفته بود که یکی از سرمایه‌گذاران خارجی که وارد مذاکره با ما شده، در یکی از اپراتورهای ایرانی سرمایه‌گذار است.
وی همچنین گفت: طرح تجاری ایرانیان‌نت مورد موافقت اپراتور خارجی قرار نگرفته و از این جهت قرار شده طرح تجاری مشترکی با این شرکت خارجی تدوین شود که البته این موضوع به بعد از توافق بر سر برجام موکول شد.
او بعد از به سرانجام رسیدن برجام نیز  گفت: طراحی طرح تجاری مشترک بین ما و اپراتور خارجی شروع شده است. این طرح تجاری مشترک به درخواست اپراتور خارجی توسط شرکت دِلتا طراحی می‌شود و بعد از به سرانجام رسیدن، فعالیت مشترک پیرامون آن شکل می‌گیرد.
در حالیکه قرار بود طبق وعده‌های پیشین مدیر عامل ایرانیان‌نت، نحوه همکاری‌های این شرکت خارجی با اپراتور چهارم ایران تا عید 95 مشخص شود اما این اتفاق نیفتاده و تنها جلساتی بین مسئولان داخل کشور با آنها برگزار شده است.
برآورد جلسات اینگونه بوده که تا پایان فروردین ماه طی جلسه‌ای مشترک، طرح تجاری نگاشته شده به تأیید طرفین برسد و چگونگی فعالیت‌های آتی ترسیم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.