اپراتورها

تلفن همراه

April 20, 2016
10:53 چهارشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77050

وحیدصدوقی: سیم کارت های واگذاری همراه اول به بیش از 77 میلیون مشترک رسید

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت:تعداد سیم کارت های واگذار شده همراه اول با جذب هفت میلیون مشترک تازه در سال 94، به 77.9 میلیون سیم کارت رسید.
سیم کارت های واگذاری همراه اول به بیش از 77 میلیون مشترک رسید
 
وحید صدوقی در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت افزود: اکنون همراه اول 59 درصد از کل سهم بازار سیمکارت های فعال در کشور را در اختیار دارد.
وی ضمن یادآوری نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام « اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل » اظهار داشت : انتظار می رود در سال 1395 با پشتکار و خلاقیت همکاران همراه اول، بتوان سهمی در تحقق شعار امسال به دست آورد.
 
صدوقی گفت: برابر گزارش های ارائه شدهاز سوی حسابرس، سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 94، همه گزارش ها و اقدام ها بدون هیچ بند خاصی، مطلوب و مورد قبول قرار گرفته و این مسأله با توجه به درآمد حدود 90 هزار میلیارد ریالی همراه اول در سال 94 قابل توجه است. 
 
** ضریب نفوذ 80.2 درصدی همراه اول
مدیرعامل همراه اول ضمن تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصول های این شرکت در سال 94 گفت: شروع فعالیت اپراتور اول تا سال 94 در مجموع 122 عنوان سرویس و در چهار سال گذشته با تدوین استراتژی همراه نوین، به تنهایی 88 عنوان سرویس به مشترکان عرضه شده است که عزم جدی همراه اول را نشان می دهد.
 
وی عدد 59 درصد سهم بازار را مربوط به فروش آنلاین(VLR ) دانست و گفت : براساس آماری که از ثبت نام یارانه ها بدست آمد، حدود 82 درصد ثبت نام کنندگان، همراه اول را به عنوان شماره اصلی خود به آن سازمان معرفی کرده اند.
 
صدوقی افزود: اکنون ضریب نفوذ همراه اول حدود 80.2 درصد است. همچنین همراه اول با 270 اپراتور در 112 کشور دنیا قرارداد جابجایی اپراتور یا رومینگ بین الملل دارد.
وی اضافه کرد: اکنون همراه اول از 12 روش، به مشترکان خدمت رسانی می کند که در این بین 6 کانال به صورت غیرحضوری است و در واقع، این مسأله نشان دهنده دقت همکاران در ارائه سریعترین و کم هزینه ترین راه ها جهت خدمت رسانی به مشترکان است.
 
** 20 هزار سایت باند پهن تا پایان سال
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: اکنون همراه اول دارای پوشش 100 درصدی در شهرهای کشور، 100 درصد در جزایر مسکونی و 86.9 درصدی در سطح روستاهای کشور است.
 
صدوقی افزود: امروز بیش از 28 هزار کیلومتر از جاده های اصلی، بیش از 6.7 هزار کیلومتر از جاده های ریلی، بیش از 20 هزار کیلومتر از جاده های فرعی(بین فرمانداری) و در مجموع بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند که این مقدار حدود سه برابر پوشش جاده ای دیگر اپراتورهای تلفن همراه کشور است.
 
مدیرعامل ارتباطات سیارخاطرنشان کرد: همراه اول تا پایان سال 94،توانست در 470 شهر یعنی در حدود هفت هزار و 217 سایت موبایل باند پهن نسل سه و چهار(3G و 4G) راه اندازی کند. 
 
وی افزود: اکنون این اپراتوربا نوسازی انجام شده در شبکه همراه اول در سال های گذشته، در بخش Core و سرویس، جوانترین شبکه موبایل کشور را دارد و اظهار امیدواری کرد ،تا پایان امسال با نوسازی بخش رادیویی، جوانترین شبکه تلفن همراه کشور به فعالیت خود ادامه دهد.
 
وی تأکید کرد: پیش بینی شده در سال آینده با سرمایه گذاری بر روی راه اندازی پایگاه های تلفن همراه باند پهن، حدود 20 هزار پایگاه راه اندازی شود.
 
** رشد 144 برابری ترافیک دیتا در اسفند 94
صدوقی گفت : مقایسه آمارهای مربوط به ترافیک دیتا در شبکه همراه اول نشان می دهد که در اسفند 94، نسبت به ابتدای سال 92، رشد 144 برابری ترافیک دیتا داشتیم. 
وی اضافه کرد : سال 92 با 87 ترابایت ترافیک در شبکه داشتیم ، در حالی که اکنون 12 هزار و 569 ترابایت ترافیک داریم.
 
** رشد 0.5 درصدی EPS 
مدیرعامل همراه اول، درآمد سال گذشته را 97 هزار و 40 میلیارد ریال حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه ذکر کرد و گفت: سود خالص تلفیقی همراه اول در سال گذشته، 25 هزار و 580 میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته، رشد داشت و EPS همراه اول نیز نسبت به سال قبل 0.5 رشد یافت و به 6 هزار و 343 ریال رسید.
 
صدوقی تصریح کرد: مقایسه آمارها نشان می دهد که نرخ بازدهی سهام همراه اول در سال گذشته 41 درصد بود، در حالیکه سال 94 نرخ بازدهی سهام برای کل سازمان بورس اوراق بهادار، 28 درصد بود.
وی تصریح کرد: آمارهای مربوط به DPS نیز نشان می دهد که همراه اول در پایان سال 93 در مقایسه با سال 1388، رشد 128 درصدی داشت.
 
وی در ادامه با اشاره به پرداخت مبالغ پرداختی به دولت طی سال های گذشته اظهار داشت: همراه اول در سال 1394 بیش از 5165 میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است که نسبت به سال 88 (سال واگذاری به بخش خصوصی) رشد 474 درصدی را نشان می دهد. 
 
رتبه 15 شفافیت و اطلاع رسانی در بورس
مدیرعامل همراه اول با اشاره به رتبه همراه اول در بورس از نظر شفافیت، اظهار داشت: همراه اول توانست از نظر «شفافیت اطلاع رسانی» در سال 94 ، با کسب 98 امتیاز در میان 298 شرکت بورسی، رتبه 15را کسب کند.
 
• جایگاه نخست همراه اول در خاورمیانه
صدوقی ضمن برشمردن دستاوردها و افتخارهای همراه اول در سال 94 به جایگاه این اپراتور در صنعت تلفن همراه اشاره کرد و گفت: همراه اول از نظر تعداد مشترک در کشور و خاورمیانه اول، در آسیای جنوبی(در بین 158 اپراتور) هفتم و در دنیا(در بین 1003 اپراتور) 24 است.
 
وی گفت: طبق رتبه بندی 100 شرکت برتر کشور (IMI-100) که در سال 94 توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام گرفته است، همراه اول تنها اپراتور تلفن همراه کشور در میان 10 شرکت برتر از نظر ارزش بازار(رتبه 2)، بیشترین سودآوری(رتبه 5) و ارزش افزوده اقتصادی(رتبه 10) بوده است.
 
صدوقی خاطرنشان کرد: در سال 94 همراه اول موفق به کسب 23 عنوان و افتخار از جمله «رتبه نخست اپراتوری درجشنواره فاوا برای دومین سال پیاپی »، «دریافت گواهینامه ملی حمایت ازحقوق مصرف کنندگان»، «دریافت تندیس دیموند از هشتمین کنفرانس مدیریت نظام توزیع و پخش کشور»، «دریافت تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی»، «دریافت نشان ویژه روابط عمومی آنلاین ایران» و … شده است.
 
مدیرعامل همراه اول ضمن اشاره به چشم انداز این شرکت در سال های آتی، اظهار داشت: برای تداوم برنامه تبدیل همراه اول به محبوبترین شرکت ایرانی در سال آتی، 16 اولویت و 183 پروژه تعریف شده که با انجام آن ها گام های موثرتری در این زمینه بر خواهیم داشت.
 
وی افزود: در امتداد این برنامه، هم اکنون برنامه ای 5 ساله با همکاری یک شرکت خارجی در حال تدوین است، که امید است با نهایی کردن آن بتوانیم گام های خود را موثرتر و محکم تر کنیم.
 
ششمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول صبح روز سه شنبه 31 فروردین ماه با حضور بیش از 92.7 درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
 
درجلسه مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول برای تعیین اعضای حقوقی هیأت مدیره، سود تقسیمی، روزنامه های کثیرالانتشار چاپ آگهی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد.
 
پس از نظر خواهی از سهامداران حاضردر جلسه مزبور و سخنان تعدادی از اعضای هیأت رئیسه، با توزیع 95 درصد سود محقق شده موافقت، و برای هر سهم 6 هزار و 25 ریال سود در نظر گرفته و مقرر شد، سود سهامداران حقیقی و حقوقی از 15 لغایت 31 اردیبهشت ماه واریز شود.
 
همچنین انتخاب اعضای حقوقی هیأت مدیره و میزان پاداش و حق جلسه آنها، و نیز روزنامه برای چاپ آگهی های مجمع، همانند سال های گذشته تصویب شد.
 
مقرر شد که اعضای حقوقی هیأت مدیره، نماینده حقیقی خود را در مهلت 15 روزه برای تصدی پست هیأت مدیره معرفی کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.