تلفن همراه

گوشی

April 22, 2016
23:12 جمعه، 3ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77090

هر سه سال، یک آیفون!

شرکت اپل این فرض را در نظر می‌گیرد که شما آیفون خود را هر سه سال جایگزین می‌کنید و با ارزان‌ترین آیفونی که در حال حاضر 430 دلار است، محاسبه شده که کاربران اپل در طی یک دهه بیش از 1200 دلار خرج می‌کنند.
 
اپل در وب‌سایت خود گفته است که فرض می‌کند که کاربران آیفون، آیپد و ساعت‌های اپل خود را هر سه سال یک بار جایگزین می‌کنند و این مدت برای لپ‌تاپ‌های مک و تلویزیون‌های اپل به چهار سال می‌رسد.
 
در وب‌سایت این شرکت آمده است: مدت زمان استفاده از محصولات اپل، که از طریق صاحبان قدیمی محصولات این شرکت حاصل می‌شود، برای دستگاه‌های OS X (مک‌بوک‌ها) و tvOS (تلویزیون‌ها) چهار سال و برای iOS (آیفون‌ها) و ساعت‌های OS سه سال در نظر گرفته می‌شود.
 
اپل مدت طولانی است که از یک سیاست استفاده می‌کند و آن منسوخ کردن برنامه‌ریزی‌شده دستگاه‌هاست که به موجب آن برنامه‌ها و به‌روزرسانی نرم‌افزارها تنها توسط مدل‌های جدیدتر پشتیبانی شده و بدین ترتیب دستگاه‌های قدیمی به نوعی ازکارافتاده می‌شوند و البته این شرکت هرگز درباره این افشاگری «سال‌های استفاده» نظری نداده است.
 
طبق تحقیقی که توسط شرکت آمریکایی Localytics انجام شده، حداقل 30 درصد از آیفون‌های فعال حال حاضر کمتر از 18 ماه پیش خریداری شده‌اند و در این گزارش همچنین ادعا شده 30 درصد از آیفون‌های موجود، مدل آیفون 6 هستند که اولین بار در تاریخ سپتامبر 2015 ارائه شده است.
 
در حال حاضر ارزان‌ترین آیفون موجود در فروشگاه اینترنتی اپل 430 دلار است و این بدان معناست که آنها از کاربران انتظار دارند که در طول 10 سال، بیش از 1200 دلار برای گوشی‌های همراه خود هزینه کنند.
 
همچنین سند جدیدی به صورت آنلاین منتشر شده که اپل یک کمپین با عنوان یک هفته برای حفاظت از محیط زیست راه انداخته است و بنا بر این کمپین تمامی درآمد حاصل از فروش 27 اپلیکیشن موجود در فروشگاه خود را تا تاریخ 24 آوریل به World Wildlife Fund یعنی صندوق جهانی حیات وحش می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.