رسانه‌های اجتماعی

April 24, 2016
11:27 یکشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77099

سرورهای فیسبوک هک شدند

حتی یک غول بزرگ در دنیای تکنولوژی مثل فیسبوک هم دربرابر حمله هکرها آسیب‌پذیر است. اخیرا مشخص شده که هکرها یک بک‌دور (BackDoor) بر روی یکی از سرورهای شرکت فیسبوک نصب کرده‌اند (البته این سرور، سرور شبکه اجتماعی این شرکت نبوده است). نصب این بک‌دور برای سرقت جزییات اطلاعات ورود به سیستم کارمندان این شرکت به کار رفته است. گرچه مشخص نیست این اقدام چقدر موفق بوده و شخص نفوذ کننده را به اهدافش رسانده یا نه، اما مشخص شده اپلیکیشن انتقال فایل که بر روی این سرور قرار دارد مشکلات و آسیب‌پذیری‌هایی دارد که به هر نفوذکننده‌ای امکان به‌دست‌گرفتن کنترل آن را می‌دهد.
 
حمله‌کنندگان به این سرور ممکن است ایمیل‌های کارمندان شرکت را چک کرده باشند یا با اتصال به شبکه مجازی خصوصی فیسبوک، امکان دسترسی به عملکرد داخلی این شرکت را یافته باشند. خوشبختانه مشکل مورد بحث، مشخص شده و به فیسبوک هم گزارش شده است. ظاهرا این شرکت در حال تحقیق بیشتر بر روی این موضوع است. این بک‌دور در حال حاضر دیگر روی سرور قرار ندارد با این حال چنین اتفاقاتی باعث خدشهدار شدن اعتبار امنیتی‌ شرکت‌های بزرگ می‌شود. ظاهرا حتی قدرتمندترین شرکت‌ها در حوزه تکنولوژی هم باید بپذیرند که گاهی در مقابل حمله هکرها آسیب پذیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.