اپراتورها

تلفن همراه

April 26, 2016
20:34 سه شنبه، 7ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77137

خروج یک میلیارد دلار ارز از ایران توسط ام تی ان آفریقای جنوبی

ام تی ان که مالک 49 درصد ایرانسل است، قبلا اعلام کرده بود اجازه خواهد یافت که حدود یک میلیارد دلار (14.4 میلیارد رند) سود و وام های بازپرداخت شده که در حساب واحد ایرانی این شرکت جمع شده، منتقل شود.
شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی اعلام کرد به دنبال رفع تحریم ها علیه ایران تا ۲ ماه آینده حدود یک میلیارد دلار پول خود را از ایران خارج خواهد کرد.
در حالی که جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی با هدف گسترش روابط تجاری با ایران، اخیرا سفری دو روزه به تهران داشته، شرکت ام تی ان اعلام کرد تا ماه ژوئن 15 میلیارد رند پول خود را از ایران خارج خواهد کرد.
 
تحریم های غرب علیه ایران در ماه ژانویه لغو شد و ایران اکنون می تواند مجددا وارد اقتصاد جهانی شود.
 
فوتوما نهلکو، رئیس اجرایی گروه ام تی ان گفت: «لغو تحریم های ایران و بهبودهای اقتصادی مرتبط با آن فرصت های قابل توجهی را برای ارتقاء خدمات ما به خصوص در فضای دیجیتال این کشور که ما می توانیم موقعیت قوی ای در آن بازار داشته باشیم، فراهم می کند.»
 
«ما داریم روی بازگرداندن 15 میلیارد رند از پولمان از ایران در نیمه نخست سال 2016 کار می کنیم.»
 
ام تی ان که مالک 49 درصد ایرانسل است، قبلا اعلام کرده بود اجازه خواهد یافت که حدود یک میلیارد دلار (14.4 میلیارد رند) سود و وام های بازپرداخت شده که در حساب واحد ایرانی این شرکت جمع شده، منتقل شود.
 
شرکت ام تی ان به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی غرب، قادر به دسترسی به پول خود در داخل ایران نبود.
 
سینونگینکوزی نیانگا، تحلیلگر اقتصادی گفت، ام تی ان خواهد توانست این پول را صرف پرداخت جریمه ای که در نیجریه متحمل شده بنماید. «این یک اتفاق مهم برای ام تی ان است. اگر این پول ها بتواند از ایران خارج شود، ام تی ان ممکن است تصمیم بگیرد این پول را صرف پرداخت جریمه اش در نیجریه کند. ام تی ان قبلا 250 میلیون دلار بابت این جریمه پرداخت کرده است.»
 
این تحلیلگر افزود، ام تی ان در سال 2015 سالی بسیار سخت را تجربه کرد، به ویژه در سه ماهه پایانی سال که کمیسیون مخابرات نیجریه این شرکت را به دلیل نقض مقررات ثبت مشترکان 5.2 میلیارد دلار جریمه کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.