باندپهن

باندپهن ثابت

April 29, 2016
15:27 جمعه، 10ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77201

واعظی: مخابرات به رونق کسب‌وکار ICT بپردازد/تدوین نقشه راه توسعه پهن باند کشور

واعظی در حضور مدیران همراه اول، ایرانسل، ایرانیان‌نت و FCPها گفت: شرکت‌ بزرگی نظیر مخابرات باید با امکانات عظیم در اختیار خود در جهت رونق کسب‌و‌کار ICT اقدام کند.
 
یکی دو روز بیشتر از انتخاب و معرفی اعضای جدید هیات مدیره شرکت مخابرات ایران که دو سال و نیم است مورد قهر دولت قرار گرفته و بالغ بر 9 ماه می‌شود، اعضای دولت و سهام عدالت (دارنده بلوک 40 درصدی سهام مخابرات) جلسات هیات مدیره آن را ترک کرده‌اند، نمی‌گذرد که مقام عالی وزارت ارتباطات نسبت به این تغییر و تحول، ابراز خوشایندی ناملموسی کرد.
 
اکنون که هیات مدیره این شرکت خصوصی در چینشی قابل تأمل، توانسته نظر دولت را به دست آورد سریعا مورد حمایت لفظی وزیر ارتباطات در نشست تعیین نقشه راه و تقسیم کار ملی درباره توسعه شبکه پهن باند کشور قرار گرفت.
 
در نشستی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان و مسئولان ارشد وزارت ارتباطات و همچنین مدیران عامل شرکت‌های مخابرات ایران، مخابرات تهران، همراه اول، ایرانسل، ایرانیان‌نت و FCPها برگزار شد، نقشه راه و تقسیم کار ملی درباره توسعه شبکه پهن باند کشور مشخص گردید.
 
در این نشست علاوه بر اینکه مسئولان مربوطه، گزارش آخرین اقدام‌های انجام شده در طراحی و بهینه‌سازی شبکه ارتباطی در جهت تحقق اهداف پیش‌بینی شده را ارایه کردند، محمود واعظی با بیان اینکه هدف اصلی، توسعه شبکه با کیفیت مناسب هم‌راستا با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته، کمیته ارتقاء کیفیت در وزارت ارتباطات تشکیل شد و بهینه‌سازی شبکه و توسعه پهن باند کشور به عنوان موضوعات مهم در دستور کار قرار گرفت.
 
وزیر ارتباطات گفت: طی سال‌های گذشته، اقدامات پراکنده‌ای در شبکه ارتباطی کشور برای رفع نیاز مردم صورت گرفته بود اما از ابتدای دولت یازدهم، ایجاد شبکه منسجم و علمی به عنوان یک سیاست مهم، مورد برنامه‌ریزی قرار گرفت.
 
وی با بیان این مطلب که شرکت‌های بزرگ ارتباطی نظیر شرکت مخابرات ایران می‌بایست توسعه و ایجاد رقابت در کشور را به عنوان یک نگاه ملی در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: شرکت مخابرات باید با امکانات عظیم در اختیار خود، در جهت درآمدسازی برای توسعه شرکت و همچنین رونق کسب‌و‌کار ICT اقدام کند.
 
او خاطر نشان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی برای ارایه خدمات با کیفیت و قابل قبول به مردم به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات، به طور جدی پیگیری خواهد شد.
 
واعظی تصریح کرد: باید با ابتکارات، نوآوری و بهره‌گیری از تجربیات موفق در دنیا، سرویس‌های جدید تعریف شود تا شاهد رونق کسب‌و‌کار در حوزه ICT باشیم.
 
وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری گفت: دولت اعتقاد جدی به این شعار دارد و تصمیم گرفته تا به جای انجام کارهای تبلیغاتی، اقدامات عملی برای تحقق آن را اجرایی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.