بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 30, 2016
16:27 شنبه، 11ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77216

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: “شاپرک” مجوز خرید نرم‌افزار آمریکایی ندارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: «شرکت شاپرک مجوز خرید نرم‌افزار آمریکایی را ندارد و ما موضوع آن را دنبال می‌کنیم.»
 
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به خرید نرم‌افزار آمریکایی نظارت بر تراکنش‌های مالی از سوی شرکت شاپرک عنوان داشت: «شرکت شاپرک مجوز خرید نرم‌افزار آمریکایی را از سازمان پدافند غیرعامل کشور ندارد و ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.»
 
وی سامانه‌های پولی و مالی کشور را دارای اهمیت حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: «حدود ده سال است که سرمایه‌های پولی و مالی کشور از یک ماهیت کاغذی به یک ماهیت سایبری تغییر کرده، از این رو بیشترین حجم معاملات بانکی بر بستر فضای سایبر انجام می‌شود و چون ماهیت سرمایه‌های کشور به شکل صفر و یک درآمده بنابراین اهمیت آن بسیار بالا رفته به شکلی که هرگونه تهدیدی در رابطه با آن جنبه امنیت ملی پیدا می‌کند.»
 
سرتیپ جلالی به الزامات پدافندی در این حوزه اشاره کرد و افزود: «بر اساس ابلاغ سیاست‌های پدافند غیرعامل هرگونه استفاده از سامانه‌های خارجی در زیرساخت‌های حیاتی کشور در سطح اول ممنوع است لذا در صورتی که سامانه مشابه داخلی نباشد پس از آزمایش‌های دقیق از سوی سازمان پدافند غیرعامل اجازه استفاده از نمونه خارجی در کشور داده خواهد شد.»
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور دشمنی صریح آمریکایی‌ها با ملت ایران زا دلیلی برای عقلانی نبودن استفاده از سامانه‌های این کشور در ایران دانست و گفت: «همان‌طور که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند منظور از دشمن صراحتاً امریکا است. از سویی آمریکایی‌ها رسماً ما را تهدید می‌کنند که نمونه بارز آن اعتراف آشکار آن‌ها در کاشت ریزتراشه‌های آلوده به ویروس در سامانه‌های سایبری ما است؛ بنابراین به طور طبیعی استفاده از محصولات آمریکایی در زیرساخت‌های حیاتی کشور ما عقلانی نیست.»
 
سردار جلالی در پایان تصریح کرد: «در خرید نرم‌افزار گفته شده مجوزهای لازم از سازمان پدافند غیرعامل کشور گرفته نشده است و این سازمان با جدیت موضوع را پیگیری خواهد کرد.»
 
گفتنی است چندی پیش در رسانه‌های داخلی عنوان شد که شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ((شاپرک)) از شرکت‌های وابسته به بانک مرکزی، برای کشف تخلفات در سیستم بانکداری الکترونیک با یک شرکت آمریکایی قراردادی برای خرید یک نرم‌افزار حیاتی را بسته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.