تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 1, 2016
10:31 یکشنبه، 12ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77235

رکورد سه‌ماهه آمازون با تجارت‌های ابری

تجارت‌های ابری آمازون سودش را به یک رکورد رساند و این شرکت با 29.13 میلیارد دلار به سودآورترین درآمد سه ماهه در تاریخ 22 ساله خود رسید.
 
با کمک خدمات کسب و کاری در حال رشد وب‌سایت آمازون، این شرکت به سودآورترین درآمد سه ماهه در تاریخ 22 ساله خود رسید. درآمد این شرکت از 22.72 میلیارد در سال گذشته به 29.13 میلیارد دلار افزایش یافت و با گزارش سه ماهه خود به فیس بوک به عنوان نقطه امیدی در بخش‌های فناوری پیوست که اخیرا برخی از گزارش‌های ناامیدکننده را اعلام می‌کنند.
 
آمازون اغلب بین سودآوری و زیان‌آوری در تلاطم بوده و این موضوع بسته به تصمیم‌هایش برای کسب پول از طریق کسب‌و‌کار‌های جدید است.
 
در اولین سه ماهه سال 2016 که در ماه مارس پایان یافت، آمازون درآمد خالص 513 میلیون دلاری را گزارش کرد که به معنای 1.07 دلار به ازای هر سهم است و در مقایسه با ضرر 57 میلیون دلاری و 12 سنت برای هر سهم در مدت زمان مشابه سال گذشته، یک رشد محسوب می‌شود.
 
قیمت سهام آمازون چند ساعت پس از انتشار گزارش مالی شرکت، 12 درصد افزایش یافت و سرمایه‌گذاران پس از گزارش‌های ناامیدکننده اپل، گوگل، مایکروسافت و اینتل، از اینکه شاهد سودآوری این شرکت بودند، راضی به نظر می‌رسیدند. این نتایج همچنین از تخمین‌های تحلیل‌گران که 58 سنت برای هر سهم و درآمد 27.98 میلیارد دلاری را حدس زده بودند، فراتر بود.
 
بزرگترین منبع سود این شرکت، خدمات وب آمازون است، تجارت‌های رایانش ابری که از دهه گذشته آغاز شده‌اند و حالا می‌توانند بیش از 10 میلیارد درآمد در طول سال به دست آورند.
 
در گزارش درآمد، جف بزوس – مدیرعامل آمازون – عملکرد دستگاه‌های سخت‌افزاری را از موضوعات در حال رشد سرمایه‌گذاری اعلام کرد، اگرچه از ذکر جزئیات که از ویژگی‌های آمازون است خودداری شد. بزوس گفت که مشتریان در این سه ماهه در مقایسه با سال گذشته دو برابر بیشتر فایر‌تبلت خریداری کرده‌اند.
 
سال گذشته آمازون به فروش سالانه 100 میلیارد دلار رسید. سرمایه‌گذاران معتقدند که این شرکت حتی می‌تواند از نظر اندازه هم بزرگتر شود، زیرا تجارت آنلاین هنوز هم بخش کوچکی از کل میزان خرده‌فروشی را در بر می‌گیرد. بر اساس آمار eMarketer که یک شرکت تحقیقاتی فناوری است، انتظار می‌رود که فروش آنلاین در سال 2016 در آمریکا به 385 میلیارد دلار یا هشت درصد از کل میزان خرده‌فروشی برسد.
 
آمازون از معدود شرکت‌های فناوری در اندازه خود است که رشد درآمد دورقمی دارد. میزان خرده‌فروشی این شرکت در آمریکای شمالی با افزایش 27 درصدی به 17 میلیارد دلا در سه ماه رسید در حالی که فروش بین‌المللی آن 24 درصد افزایش داشت و به 9.57 میلیارد دلار رسید.
 
آمازون همچنین اعلام کرد که انتظار می‌رود درآمد سه ماهه جاری بین 28 تا 30.5 میلیارد دلار و درآمد عملیاتی آن بین 375 تا 975 میلیون دلار باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.