رگولاتوری

May 1, 2016
10:36 یکشنبه، 12ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77237

مدیرعامل جدید مخابرات کیست؟

نماینده دولت در هیات مدیره مخابرات ایران به عنوان رییس هیات مدیره این شرکت شناخته شده و رسول سراییان مدیرعامل جدید مخابرات شد.
روز گذشته اعضای هیات مدیره جدید شرکت مخابرات ایران معرفی شدند. براین اساس برات قنبری نماینده دولت در مخابرات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رییس هیات مدیره این شرکت شناخته شد.
 
همچنین رسول سراییان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران شده و جانشین مصطفی سید هاشمی شد. مظفر پوررنجبر، مدیر عامل سابق مخابرات نیز به عنوان نایب رییس هیات مدیره این شرکت معرفی شد.
 
این تغییر اعضا هیات مدیره مخابرات تقریبا با این موضوع همزمان شده که وزیر ارتباطات پس از سال‌ها تغییر موضع داده و اعلام کرد که هزینه 30 ریالی برای هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت و 500 هزار ریال برای خرید یک خط تلفن ثابت در شرایط کنونی کم است و باید در آن تجدید‌نظر شود معرفی شدند.
 
محمود واعظی همچنین متذکر شد: در زمینه تعیین اعضای هیات مدیره مخابرات جلسات متعددی با سهامداران شرکت مخابرات برگزار شد که هدف اصلی آن پایان دادن به مشکلات و تعیین سیاست های تجدید نظر در تعرفه های مخابرات جدید برای این شرکت بود.
 
وی افزود: در سیاست گذاری های جدید، شرکت مخابرات شرکتی توسعه ای محسوب می شود و ما قبل از تعیین هیات مدیره جدید نقشه راهی را برای این شرکت تدوین کردیم تا اعضای جدید هیئت مدیره بدون هیچ مشکلی شرایط جدیدی را در این شرکت فراهم کند.
 
واعظی با اشاره به تعیین اعضای جدید هیات مدیره شرکت مخابرات در هفته گذشته افزود: پنج شنبه گذشته جلسه ای با اعضای هیات مدیره جدید و سهامداران شرکت مخابرات برگزار شد که سیاست ها و نقشه راه این شرکت به آنها ابلاغ شد.
 
اما طی سال‌های گذشته همواره تعرفه تلفن ثابت محلی برای مناقشه میان مسوولان دولتی و مدیران شرکت مخابرات بوده و وزیر ارتباطات در گذشته به کرات اعلام کرده بود که قرار نیست مخابرات برای تامین هزینه‌های خود دست در جیب مردم کند.
 
حال همزمان با معرفی اعضای هیات مدیره این شرکت بر روی سایت وزارت ارتباطات اخباری مبنی بر لزوم تجدید نظر در تعرفه های مخابراتی منتشر می‌شود که در نهایت انتشار این خبر و همزمانی آن با معرفی هیات مدیره مخابرات این سوال را ایجاد کرده که این دو موضوع چه ارتباطی با هم داشته و آیا معانی خاصی دارد.
 
رسول سراییان که در هیات مدیره جدید شرکت مخابرات ایران، سکان مدیرعاملی این شرکت را به دست گرفته است ؛ پیش از این مسوولیت هایی چون رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات استان خراسان ، رییس هیئت مدیره شرکت مبین نت ، عضو هیات مدیره و معاون توسعه مهندسی شرکت مخابرات ایران و عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار را برعهده داشته است.
 
برات قنبری که پیش از این مسوولیت هایی چون سرپرستی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، معاونت فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی وزارت پست وتلگراف وتلفن ، معاونت ارتباطات وبرنامه ریزی وزارت ارتباطات و عضو هیئت مدیره بانک ملی را برعهده داشته؛ اکنون ریاست هیات مدیره شرکت مخابرات ایران را عهده دار است.
 
مظفر پوررنجبر هم پیش از این عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار،مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات ثابت بوده است.
 
در جلسه روز گذشته، سیدوحیدرضا توکلی، در سمت دبیرهیات مدیره و مدیرکل دفتر هیئت مدیره و امورمجامع شرکت های تابع، ابقاء شدند. بابک تراکمه نیز به عنوان عضو پنجم هیات مدیره شرکت مخابرات ایران معرفی شد.
 
بابک تراکمه، عضو جدید هیات مدیره و معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران، پیش از این، معاون برنامه ریزی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مدیرعامل شرکت مخابرات استان هرمزگان بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.