تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

May 3, 2016
21:40 سه شنبه، 14ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77274

ساعت های هوشمند در بازار ایران مشتری دارند؟

ساعت های هوشمند از چند سال پیش همزمان با بازار جهانی به بازار ایران هم رسیدند، در ابتدا این ساعت ها قابلیت های چندانی نداشتند، اما کم کم هم پای گوشی ها، این ابزارها نیز پیشرفت زیادی داشتند تا جایی که می توان بسیاری از قابلیت های گوشی را روی آنها کنترل کرد. این ابزارها در بازار مدپسند ایران هم طرفداران خاص خود را دارند.
 
در حالی که به نظر نمی رسید با توجه به کسادی بازار و از سوی دیگر قیمت بالایی که ساعت های هوشمند دارند، از فروش خوبی در بازار ایران برخوردار شوند، اما به گفته بازاریان این ابزارها از استقبال خوبی برخوردار شده اند و بسیاری از کاربران آنها را جزء مهمی برای اتصال به گوشی های هوشمند خود می دانند.
 
پیشتر ساعت های هوشمند فقط امکان نمایش تماس یا پیام را داشتند یا در نهایت می شد با آنها موسیقی را کنترل کرد، اما هم اکنون این دستگاه ها از امکاناتی همچون نمایش تمامی پیام های سرویس های پیام رسان، امکان ارسال پیام، برقراری تماس، عکاسی و دسترسی به همه امکانات و اپلیکیشن ها را فراهم می کنند. بر این اساس کاربر بدون نیاز به خارج کردن گوشی از کیف یا جیب خود به راحتی می تواند بسیاری از کارها را با استفاده از ساعت خود انجام دهد.
 
به این ترتیب است که این ابزارها این روزها مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند.
از سوی دیگر به دلیل پشتیبانی این ساعت ها از سیستم عامل اختصاصی، بدون توجه به نوع سیستم عامل امکان اتصال به همه گوشی های هوشمند را دارند و کاربران به راحتی می توانند با یک گوشی آیفون، به یک ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear وصل شده و از امکانات آن بهره ببرند.
 
از یک سو این ابزارها جنبه لوکس دارند چرا که آنقدر فراگیر نشده اند که همه از آنها استفاده کنند و از سوی دیگر قمیت تقریبا بالایی که دارند. البته به گفته فروشندگان این ساعت ها حدود 300 هزار تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان تنوع قیمتی دارند.
بر این اساس کاربران به راحتی می توانند با هزینه کمی یکی از ساعت های ارزان قیمت تهیه کنند.
 
 ساعت ها از دست بندها پرفروش ترند
بر اساس گزارش بازاریان، این روزها ساعت های هوشمند نسبت به دستبندهای هوشمند پرفروش تر هستند، این در حالی است که دستبندها قمیت مناسب تری از ساعت های هوشمند دارند. اما مهم ترین دلیل استقبال از ساعت های هوشمند، امکانات بیشتر آنهاست و از سوی دیگر، دستبندهای هوشمند بیشتر کاربرد ورزشی دارند و  نرم افزارها و امکاناتی که برای آنها در نظر گرفته شده، در جهت سرگرمی های ورزشی است. همچنین فقط امکان نمایش تماس یا پیام ها را دارند.
 
البته بازار موبایل با توجه به اینکه همیشه فصل اول سال با کسادی همراه است، فروش لوازم جانبی و از جمله ساعت ها و دستبندهای هوشمند هم رونق زیادی ندارد، اما نسبت به گوشی های هوشمند این ابزارها پرفروش تر هستند.
 
جالب است بدانید در میان همه ساعت های هوشمند، ساعت اپل واچ، از فروش و استقبال زیادی در بازار ایران برخوردار شده است. فروشندگان عامل این میزان استقبال را امکانات  این ساعت ها می دانند. 
این در حالی است که این ساعت ها قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر ساعت ها دارند. بر این اساس بسیاری از کاربران آیفون ترجیح می دهند که یک دستگاه ساعت هوشمند نیز در کنار گوشی خود داشته باشند و از امکانات آن که نسبت به ساعت های دیگر به مراتب بیشتر است بهره ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.