اپراتورها

بازار سرمایه

رگولاتوری

May 4, 2016
18:51 چهارشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77282

رگولاتور: موضوع انحصار مخابرات حل شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در یکی از مصوبات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات، مخابرات موظف شده که شبکه دسترسی را طبق نظر سازمان تنظیم مقررات به متقاضیان واگذار کند و به این ترتیب موضوع انحصار مخابرات حل شد.
 
به گزارش تسنیم، علی اصغر عمیدیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه اعضای سابق و جدید هیئت مدیره مخابرات ایران و همراه اول با اشاره به اینکه تعرفه تلفن ثابت در آینده نزدیک به‌گونه‌ای می‌شود که زمینه‌ساز توسعه مخابرات گردد، اظهار کرد: در حال حاضر هفت میلیون تلفن ثابت بلااستفاده در کشور داریم که هیچ پرداختی به مخابرات ندارند و در ارتباط با آنها نیز مدلی تبیین می‌کنیم تا حداقل به‌صرفه شوند.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سؤال "سناریو قیمت‌ها به چه شکل است؟" گفت: میزان افزایش تعرفه یا درصد آن هنوز نهایی نشده است لذا رقمی نمی‌توانم بیان کنم اما احتمالاً تا اواسط خردادماه به جمع‌بندی خواهیم رسید.
 
وی افزود: افزایش تعرفه‌ها منوط به تصویب طرح جامع توسعه مخابرات در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.
 
معاون وزیر ارتباطات همچنین درباره زمان اعمال کاهش 15درصدی تخفیف در قیمت پهنای باند که منجر به ارزانی اینترنت می‌شود، ابراز کرد: بنده کاهش 15درصدی قیمت اینترنت را اعلام نکرده‌ام.
 
او خاطرنشان کرد: این موضوع در حال حاضر در کمیته کارشناسی بررسی می‌شود و اصول تغییر تعرفه اینترنت در کمیسیون مطرح شده است؛ احتمال می‌رود تا پایان اردیبهشت ماه جاری در کمیسیون به جمع‌بندی برسیم سپس جداول نهایی قیمت را اعلام کنیم.
 
عمیدیان با اعلام اینکه انحصار مخابرات حل شد، تصریح کرد: در یکی از مصوبات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات، مخابرات موظف شده که شبکه دسترسی را طبق نظر سازمان تنظیم مقررات به متقاضیان واگذار کند و به این ترتیب موضوع انحصار مخابرات حل شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.