تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 4, 2016
21:52 چهارشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77295

مدیرکل سرویسهای نوین پست تشریح کرد؛ امکانات جدید بازار الکترونیک پست/ اجاره غرفه مجازی به فروشندگان

مدیرکل سرویس‌های نوین شرکت پست با اشاره به راه‌اندازی بازار الکترونیکی پست گفت: در این سامانه، فروشندگان از طریق اجاره غرفه مجازی می‌توانند محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند.
شهرام حی‌شاد در گفتگو با مهر، با اشاره به ارتقا و توسعه سامانه بازار الکترونیک پست اظهار داشت: با توجه به اینکه تجارت الکترونیک ضرورتی برای موفقیت تجاری محسوب می شود، اداره کل سرویس های نوین پست، توسعه خدمات پستی مبتنی بر فناوری اطلاعات را در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه سامانه قبلی بازار الکترونیک به دلیل ظهور تکنولوژی های جدید، قادر به پاسخگویی و برآوردن نیازهای فروشگاههای طرف قرارداد این سرویس نبوده است ادامه داد: در این راستا، نیاز به توسعه نرم افزاری این سرویس برای افزایش رضایتمندی ذینفعان و کسب حداکثری از سهم بازار الکترونیکی احساس شد.
 
مدیرکل ایجاد و توسعه سرویس های نوین شرکت پست با اشاره به شناسایی نیازمندیهای صاحبان فروشگاههای اینترنتی و غرفه‌های بازار الکترونیک، گفت: هم اکنون مرحله آزمایشی سامانه جدید بازار الکترونیکی بارگذاری و آغاز شده است.
 
حی‌شاد در مورد امکانات افزوده شده به سامانه جدید بازار الکترونیک، توضیح داد: افزایش سرعت بارگذاری صفحات، ارائه محصولات در طبقه بندی های متنوع با مدیریت متمرکز، امکان مشاهده کالاهای دارای تخفیف در جشنواره های فروش، امکان جستجوی پیشرفته کالاها بر اساس رسته کالا، فروشگاه ارائه دهنده کالا، برند کالا، رنج قیمت و استان و نیز نمایش اطلاعات مربوط به سفارشات در قالب بارکد دو بعدی از جمله ویژگیهای این سامانه است.
 
به گفته وی، در سامانه بازار الکترونیک انواع بنرهای تبلیغاتی به تفکیک صفحه اصلی سایت، صفحه اصلی هر دسته از محصولات و صفحه اصلی هر فروشگاه مجازی ارائه شده است و طراحی کامل قالب بخش فروشنده، بازنویسی کامل بخش گزارشات ، استفاده از آخرین تکنولوژی ها برای تولید بسیار سریعتر گزارشات، همراه با نمودارهای تعاملی. طراحی قالب به صورت واکنشگرا (Responsive) که موجب تطابق بیشتر با تلفن همراه و تبلت می­‌شود، امکان ورود گروهی سفارش، افزودن نمودار فروش روزانه و نمودار تسویه از دیگر ویژگیهای این سامانه است.
 
مدیرکل سرویس های نوین پستی خاطرنشان کرد: در بازار الکترونیکی پست، علاوه بر نمودار فروش ماهانه، گزارش پرفروش ترین محصولات، سامانه پیامکی، امکان جستجو در سفارشات، مشاهده پروفایل فروشگاه و امکان بارگذاری مهر فروشگاه برای ثبت در فاکتور نیز دیده می شود.
 
حی‌شاد با اشاره به نحوه ارائه خدمات در بازار الکترونیک پست، گفت: در سرویس بازار الکترونیک شرکت پست، فروشندگان، تولید‎کنندگان و عرضه‎کنندگان کالا و خدمات با بهره‌گیری از بستر الکترونیکی و مجازی که شرکت پست در ازای دریافت مبلغ اشتراک سالیانه و انعقاد قرارداد، در اختیار آنان قرار می‎دهد، از سه طریق ارائه غرفه مجازی، ارائه خرید لینکی و  ارائه وب سرویس می توانند نسبت به عرضه و فروش محصولات خود بصورت مجازی و اینترنتی ‌افدام کنند.
 
وی افزود: درصورتیکه فروشگاه وبلاگ یا وب سایت نداشته باشد، شرکت پست یک غرفه رایگان در اختیار آن قرار می دهد، اما اگر فروشگاه دارای وبلاگ یا وب سایت باشد، علاوه بر اخذ غرفه در بازار الکترونیک پست، می‌تواند کالاهای خود را در وب سایت یا وبلاگ خود با استفاده از خریدلینکی یا پیاده سازی وب سرویس به فروش برساند.
 
مدیرکل ایجاد و توسعه سرویس های نوین شرکت پست با اشاره به گروه بندی محصولات در بازار الکترونیک پست تصریح کرد: بازار الکترونیک جدید شرکت پست دارای ۹ رسته اصلی است که این رسته ها هرکدام دارای زیررسته هستند. در این بازار، بستری فراهم شده تا فروشگاههایی که محصولات اینترنتی برای عرضه داشته و به delivery نیاز دارند بتوانند در بازار الکترونیکی پست ثبت نام کنند.
 
حی‌شاد ادامه داد: یکی دیگر از امکانات بازار الکترونیکی پست، برگزاری جشنواره ها است که فروشگاهها می توانند در یک بازه زمانی مشخص برای تمامی محصولات و یا بخشی از محصولاتشان تخفیف قرار دهند.
 
وی از کوتاه شدن فرآیند خرید در سامانه جدید بازار الکترونیکی پست خبر داد و گفت: نحوه خرید در سامانه جدید به دو صورت «عضویت و ثبت نام» و «خرید سریع و بدون عضویت» است که در خرید سریع و بدون عضویت با استفاده از این امکان، درصورت تمایل مشتری و بدون ثبت نام فقط اطلاعات دریافت کننده کالا به همراه نوع ارسال از مشتری اخذ و پس از آن، مابقی فرآیند انجام می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.