تحلیل بازار

تلفن همراه

May 7, 2016
19:02 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77333

ارزش سهام اپل به کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسید

کاهش ارزش سهام اپل خبر جدیدی نیست. این سیر نزولی از سال قبل آغاز شد و شهریور ماه بود که خبر دادیم، ارزش سهام اپل بعد از مدت ها به زیر 100 دلار کاهش یافته است. خبرهای ناراحت کننده برای سهامداران به اینجا ختم نشد و چند ماه بعد شنیدیم قیمت هر سهم این شرکت به کمترین مقدار در ۱۵ ماه قبل از آن رسیده. حالا نیز از وال استریت شنیده می شود، سهام اپل این بار رکورد زنی کرده و ارزش آن به کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ تا کنون رسیده است.
 
از زمان ارائه گزارش سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ در آوریل، که با خبر کاهش فروش آیفون ها همراه بود، قیمت هر سهم این غول دنیای تکنولوژی ۱۱ درصد افت کرده و حالا به رقم 92.72 دلار در هر واحد رسیده است؛ این یعنی از دست رفتن میلیون ها دلار از ارزش ثروتمندترین کمپانی دنیا. البته اپل هنوز هم با ارزشی در حدود 500 میلیارد دلار، ارزشمندترین شرکت در تمام جهان محسوب می شود.
 
 
کاهش سهم اخیر نشان می دهد که سرمایه گذاران به شدت از بابت افت فروش آیفون ها و کم شدن تفاوت میان نسل های مختلف آن نگران شده اند، و می ترسند اپل در بازاری که به نقطه اشباع خود نزدیک و نزدیک تر می شود، نتواند درآمدهای نجومی سال های قبل را تکرار کند.
 
به این موارد، رفتارهای خصمانه اخیر سازمان رگولاتوری چین با اپل را نیز اضافه کنید؛ رفتارهایی که تیم کوک را ناچار ساخت، برای کاهش تنش ها سفری به سرزمین اژدهای سرخ داشته باشد.
 
تیم کوک اخیراً در مصاحبه با شبکه CNBC اعلام داشته که از دیدگاه او، قیمت فعلی سهام اپل غیرواقعی و به نوعی دارای حباب منفی است. بنابراین به نظر می رسد اهالی کوپرتینو به آینده و شروع رشد دوباره سهام شرکتشان خوشبین هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.